Operator kablowy UPC Polska planuje w maju wprowadzić telewizję cyfrową, początkowo na terenie Warszawy. UPC ma ponad 300 tys. klientów internetu oraz 110 tys. klientów usług telefonicznych - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.
- Będziemy oferowali dekodery z HD (High Definition) i PVR (Personal Video Recorder), a także dekodery z samą tylko nagrywarką dla tych, którzy nie chcą HD. Zaczynamy w Warszawie, ale za wcześnie mówić, kiedy będą kolejne miasta. Na pewno chcemy te usługi oferować w 10 największych miastach - powiedział prezes UPC Polska Simon Boyd. Dodał, że kolejne miasta będą przed końcem tego roku.
UPC Polska ma ponad milion klientów telewizji kablowej, ponad 110 tys. klientów usług telefonicznych oraz ponad 300 tys. klientów internetu. W zasięgu sieci UPC Polska znajduje się ponad 1,9 mln gospodarstw domowych w największych aglomeracjach miejskich: Warszawie, Trójmieście, Bydgoszczy, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Szczecinie, Opolu i Kielcach i wielu mniejszych miastach.
UPC Polska jest dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do internetu i usług telefonicznych. Firma jest częścią Liberty Global, Inc., międzynarodowego operatora telewizji kablowej, który oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do internetu 16 mln klientów w 17 krajach, głównie w Europie, ale także w Japonii, Chile i Australii.