Plany rozwoju UPC. Przejęcia korzystniejsze niż walka z TP SA
– Obecnie 80 proc. naszej sieci umożliwia świadczenie trzech usług telekomunikacyjnych. To przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów. Nominalne ceny naszych produktów spadają‚ ale przychody od pojedynczego abonenta rosną‚ ponieważ coraz częściej kupuje on dwie lub trzy usługi. Wzrost przychodów spółki w Polsce jest jednym z najwyższych uzyskiwanych przez UPC w Europie – mówi Simon Boyd‚ szef UPC Polska. Przychody spółki w 2007 r. wyniosły ok. 627 mln zł‚ czyli o 100 milionów więcej niż w 2006 r.
– Rynek ma potencjał‚ dlatego spodziewamy się równie szybkiego zwiększania przychodów w tym roku – mówi Boyd. Ich wzrost spowodowany jest zwiększającą się liczbą klientów usług internetowych (50 proc.) i telefonicznych (o 80 proc.) Liczba abonentów telewizji analogowej prawie już nie rośnie‚ ale UPC przekonuje ich do zakupu nowoczesnych usług cyfrowych. Operator wprowadził je do komercyjnej oferty w maju i nie chce się na razie chwalić liczbą abonentów - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Operator wierzy też w usługi świadczone w typowej sieci kablowej i dlatego nie walczy o klientów Telekomunikacji Polskiej (jak to robi Netia‚ Tele2‚ a zapowiada inny operator kablowy Multimedia). Według Simona Boyda prawdopodobnie bardziej efektywnie, niż konkurując z TP SA, będzie można wydać pieniądze na przejmowanie konkurentów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: UPC stawia na usługi cyfrowe