UPC stawia na usługi cyfrowe

UPC stawia na usługi cyfrowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Plany rozwoju UPC. Przejęcia korzystniejsze niż walka z TP SA

W przyszłym roku UPC zakończy wart ponad 500 mln zł program rozbudowy własnej sieci kablowej. Zdaniem szefa spółki Simona Boyda to bardziej opłacalna inwestycja niż przejęcia konkurencyjnych sieci - pisze "Rzeczpospolita".

– Obecnie 80 proc. naszej sieci umożliwia świadczenie trzech usług telekomunikacyjnych. To przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów. Nominalne ceny naszych produktów spadają‚ ale przychody od pojedynczego abonenta rosną‚ ponieważ coraz częściej kupuje on dwie lub trzy usługi. Wzrost przychodów spółki w Polsce jest jednym z najwyższych uzyskiwanych przez UPC w Europie – mówi Simon Boyd‚ szef UPC Polska. Przychody spółki w 2007 r. wyniosły ok. 627 mln zł‚ czyli o 100 milionów więcej niż w 2006 r.

– Rynek ma potencjał‚ dlatego spodziewamy się równie szybkiego zwiększania przychodów w tym roku – mówi Boyd. Ich wzrost spowodowany jest zwiększającą się liczbą klientów usług internetowych (50 proc.) i telefonicznych (o 80 proc.) Liczba abonentów telewizji analogowej prawie już nie rośnie‚ ale UPC przekonuje ich do zakupu nowoczesnych usług cyfrowych. Operator wprowadził je do komercyjnej oferty w maju i nie chce się na razie chwalić liczbą abonentów - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Operator wierzy też w usługi świadczone w typowej sieci kablowej i dlatego nie walczy o klientów Telekomunikacji Polskiej (jak to robi Netia‚ Tele2‚ a zapowiada inny operator kablowy Multimedia). Według Simona Boyda prawdopodobnie bardziej efektywnie, niż konkurując z TP SA, będzie można wydać pieniądze na przejmowanie konkurentów.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UPC stawia na usługi cyfrowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!