Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Użytkownicy smartfonów cenią jakość mobilnego internetu

Autor: wnp.pl (WKG)
12-09-2016 09:57
Użytkownicy smartfonów cenią jakość mobilnego internetu
Fot. Shutterstock

Połowa użytkowników telefonów komórkowych w Polsce nie chce zmieniać swojego operatora, 23 proc. deklaruje, że na lojalność wpływa poziom obsługi klienta, taki sam procent uważa, że pierwsze wrażenie, a 20 proc. podkreśla znaczenie jakości mobilnego internetu. Takie wyniki przynosi raport Ericsson ConsumerLab.

Dla 20 procent użytkowników smartfonów w Polsce, czynnikiem decydującym o lojalności w stosunku do operatora komórkowego jest jakość oferowanego przez niego internetu mobilnego. To samo kryterium, globalnie wynosi 29 procent i jest najważniejszym dla biorących udział w światowym badaniu. Znaczenie jakości przepływu danych w Polsce będzie rosło dorównując trendom światowym.
W Polsce lojalność polskich użytkowników determinuje w głównej mierze obsługa klienta i tzw. „pierwsze wrażenie” (najważniejsze kryteria dla 23 procent ankietowanych Polaków). Porównując do poprzedniej edycji raportu, znaczenie obsługi klienta maleje na rzecz jakości mobilnego internetu.

Pomimo znaczących inwestycji operatorów w istniejącą infrastrukturę, liczba użytkowników smartfonów doświadczających codziennych problemów ze swoim urządzeniem nie uległa zmianie. Ponad połowa korzystających ze smartfonów w Polsce doświadcza codziennie przynajmniej jednego problemu związanego z siecią.

Harmonijny przepływ wideo odpowiedzialny za główne obciążenie w sieciach mobilnych staje się coraz większym wyzwaniem dla operatorów. Co czwarty użytkownik smartfona w Polsce ogląda transmisje publikowane na żywo przez aktorów, sportowców i celebrytów w serwisie Facebook. Trzydzieści sześć procent użytkowników dzieli się swoimi materiałami wideo publikując je na Snapchacie i Instagramie. Jednocześnie według ostatniego raportu Ericsson ConsumerLab dla 41 procent użytkowników w Polsce problemy z płynnym oglądaniem wideo są najbardziej frustrujące.

– Operatorzy zwracają szczególną uwagę na posiadanie sieci, która zapewni ich klientom bezproblemowe oglądanie materiałów wideo. Ericsson Mobility Report przewiduje, że do 2021 roku ruch danych w sieciach mobilnych wzrośnie trzynastokrotnie. Materiały wideo będą wtedy odpowiadać za 70 procent tego ruchu. Udoskonalanie jakości sieci komórkowych dla swobodnego przepływu danych jest jednym z ważnych tematów jakie podejmujemy w naszych rozmowach z operatorami – komentuje Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce.

Połowa użytkowników smartfonów w Polsce chce nadal korzystać z usług swojego operatora. Bardziej przywiązani do swojej obecnej sieci są Niemcy i Anglicy (odpowiednio 52 i 58 procent).

Badanie przeprowadzono w Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Irlandii, Korei Południowej, Niemczech, Omanie, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii. W Indiach odpowiadało 2000 uczestników, w pozostałych krajach po 1000.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 545 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP