PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Vobis zapowiada zagraniczna ekspansję

Autor: Gazeta Wyborcza
24-10-2007 07:35

Vobis, zmierzająca na giełdę sieć sklepów ze sprzętem komputerowym i fotograficznym, może rozszerzyć plany zagranicznej ekspansji - dowiedziała się "Gazeta".

Vobis kilka tygodni temu ogłosił, że poszuka na giełdowym parkiecie pieniędzy potrzebnych do realizacji ambitnego projektu inwestycyjnego wartego ok. 230 mln zł. Sprzedaż akcji jest planowana jeszcze na ten rok, firma czeka jeszcze na zatwierdzenie prospektu emisyjnego - przypomniał dziennik.
Vobis za pieniądze od giełdowych graczy chce m.in. zwiększyć z obecnych 165 do 280 liczbę salonów Vobis Digital, zbudować nową sieć Vobis Mobile handlującą telefonami i sprzętem telekomunikacyjnym (do końca roku ma mieć 15 sklepów, a docelowo ok. 200-220). W planach jest też stworzenie supermarketu internetowego, a także ekspansja zagraniczna.

Wiadomo już, że w przyszłym roku Vobis wystartuje na rynku czeskim i słowackim. - W pierwszej kolejności podjęliśmy decyzję o ekspansji na rynku czeskim - ujawnia "Gazecie" Tomasz Kordas, członek zarządu Vobisu.

Jego zdaniem na korzyść rynku czeskiego przemawiają wyższe niż w Polsce wydatki na informatykę przypadające na głowę mieszkańca: blisko 2,6 proc. PKB, gdy w Polsce to zaledwie 1,8 proc. PKB.

Pierwsze konkretne poczynania w Czechach Vobis planuje na przyszły rok. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie to budowanie sieci od zera czy zakup już istniejących sklepów. Kordas ujawnia za to, że w pierwszej kolejności będzie rozwijana sieć Vobis Digital. Za 5-6 lat firma chce mieć 4-6 proc. udziału w czeskim rynku (dziś w Polsce ma 6-8 proc. rynku sprzedaży sprzętu IT). W ciągu dwóch lat sieć sprzedaży w Czechach ma przynosić zyski operacyjne.

Ale Kordas w rozmowie z "Gazetą" przyznaje, że firma rozgląda się też za możliwością ekspansji w innych krajach, np. w Rumunii. - To ciekawy rynek. Choćby ze względu na postępującą integrację z UE oraz jego wielkość i dynamiczny rozwój.

Kordas przypomina, ze w 2006 r. firma nabyła prawa do znaku Vobis w wielu krajach europejskich - jak Czechy, Słowacja, Rumunia, Włochy, Francja, Węgry, Austria, Szwajcaria czy Ukraina. - Dzięki temu stworzyliśmy formalne podstawy możliwości ekspansji poza granice Polski.

Dzięki rozwojowi za granicą Vobis ma rosnąć szybciej niż do tej pory, ale podstawą działalności będzie nadal rodzimy rynek, który - według szefów Vobisu - jest jeszcze daleki od nasycenia.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

36 569 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

726 192 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP