PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

VoIP coraz popularniejszy

Autor: wnp.pl (rs)
02-10-2015 11:46
VoIP coraz popularniejszy
Fot. Fotolia

Możliwości technologiczne nowoczesnej telefonii stacjonarnej docenia coraz więcej przedsiębiorców. Technologię VoIP stosuje już 38 proc. firm zatrudniających powyżej 50 pracowników - wynika z raportu Telko Trendy 2015, przygotowanego przez TNS Polska na zlecenie 3S.

Tradycyjna centrala telefoniczna jest ciągle bardzo popularnym rozwiązaniem - ogółem 59 proc. badanych przedsiębiorstw ją stosuje. Jednak rok do roku zainteresowanie technologią IP w telefonii rośnie o 10 proc., a kolejne 9 proc. planuje taką zmianę w najbliższym czasie. Co ciekawe, największe zainteresowanie przejściem na to rozwiązanie deklarują firmy z Rzeszowa, gdzie obecnie technologia ta stosowana jest najrzadziej. Technologię VoIP wybiera ogółem 38 proc. badanych i jest ona znamienna głównie dla dużych podmiotów - aż 49 proc. badanych firm, zatrudniających powyżej 250 pracowników.
Powody tej sytuacji wyjaśnia Grzegorz Paszka, członek zarządu ds. operacyjnych 3S S.A.: - Jak zwykle kluczem są potrzeby. A te w przypadku większych organizacji łatwiej realizować używając VoIP-a. Technicznie rzecz ujmując, jeden kabel ethernetowy umożliwia nam podpięcie telefonów, które pozwalają na komunikację i integrację z innymi systemami IT. Duże, wielooddziałowe firmy mogą mieć zatem wspólną centralę, a co za tym idzie - wszystkie zalety tego rozwiązania, np. skróconą numerację, wbudowaną książkę telefoniczną - tłumaczy Grzegorz Paszka.

Możliwości technologiczne VoIP to także szeroki wybór wśród wielu usług dodanych. Największym zainteresowaniem cieszy się telekonferencja, z której korzysta 32 proc. firm i znów w Rzeszowie jest na nią największy popyt.

Respondenci wskazywali także na potencjał e-faxu, kolejkowania i nagrywania rozmów oraz infolinii - ogólny potencjał wykorzystania usługi wynosi 15 proc.

Usługi telefoniczne dostarczane są w zdecydowanej większości przez duże telekomy, a tylko 1 na 10 firm rozważa zmianę dostawcy w perspektywie najbliższych 12 miesięcy. Inaczej niż w przypadku Internetu, gdzie rynek jest mocno podzielony, a lokalni dostawcy z powodzeniem konkurują z największymi.

- W segmencie bardziej złożonych usług telefonicznych - gdzie po wybudowaniu łącza do klienta trzeba się jeszcze zdrowo nabiedzić nad zorganizowaniem odpowiedniej infrastruktury (jeżeli chce się świadczyć usługi po konkurencyjnych stawkach) - przewagi lokalnych firm już nie obserwujemy - mówi Łukasz Dec, ekspert branży i redaktor serwisu branżowego Telko.in.

Raport Telko Trendy 2015 został przeprowadzony na grupie 250 firm z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Aglomeracji Śląskiej oraz regionu podkarpackiego. Badanie dotyczyło firm zatrudniających min. 50 pracowników, korzystających z rozwiązań telekomunikacyjnych i data center. Rozmówcami TNS Polska byli specjaliści i managerowie odpowiedzialni za decyzje zakupowe w IT.


Raport Telko Trendy 2015 można pobrać bezpłatnie ze strony 3s.pl



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP