W 2008 roku sprzedaż komputerów w Polsce wzrosła o 13 proc., ale IV kwartał, w porównaniu z okresem sprzed roku, przyniósł spadki.
Zdaniem analityków ten rok będzie wyzwaniem dla producentów komputerów.
- W 2009 roku z powodu globalnej recesji wydatki firm będą ograniczane. Także konsumenci będą mniej skłonni do zakupów - uważa Karine Paoli z IDC.
Dodaje, że szansą dla producentów komputerów przenośnych jest coraz większy popyt na mobilny internet. Jej zdaniem ważnym kanałem sprzedaży staną się sieci komórkowe oferujące komputer z dostępem do bezprzewodowego internetu. Spodziewa się też, że wzrośnie konkurencja między producentami.
- W całym 2008 roku sprzedaż komputerów stacjonarnych i notebooków wzrosła o 13 proc. do prawie 3,7 mln - mówi Damian Godos.
Sprzedaż notebooków wzrosła o 30 proc. do 2,1 mln sztuk, a komputerów stacjonarnych spadła o 10 proc. - czytamy w "Gazecie Prawnej"
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: W 2008 Polacy kupili 2,1 mln notebooków