XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

W 2008 roku o 3 proc. więcej za kablówkę

W 2008 roku o 3 proc. więcej za kablówkę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ceny usług operatorów kablowych w tym roku nie spadną - uważają przedstawiciele branży. Klienci mogą liczyć na szybszy internet i więcej kanałów cyfrowych, ale w wyższej cenie.

Ten rok pokaże, czy operatorzy kablowi przełamią niemoc w zdobywaniu abonentów telewizji - pisze "Gazeta Prawna".

To będzie rok próby dla operatorów telewizji kablowej. Chcąc przyciągać nowych klientów, będą poszerzać ofertę o szybszy internet, większą liczbę programów i więcej darmowych rozmów telefonicznych.

Nie wiadomo jednak, czy klienci to kupią, bo zmiany oferty mogą pójść w parze ze zmianą cen niektórych usług. Niestety, niekorzystnymi, bo ceny mogą wzrosnąć. Z analizy GP, na podstawie rozmów z uczestnikami rynku i analitykami, wynika, że wzrost może wynieść co najmniej 3 proc. Na pewno nie będzie natomiast żadnych spadków.

Wprowadzając telewizję cyfrową, kablówki będą próbowały przełamać dotychczasową niemoc w zdobywaniu abonentów telewizji. Od dłuższego czasu liczba wszystkich abonentów telewizji kablowych w zasadzie się bowiem nie zmienia - wynosi około 4,5 mln - podczas gdy tylko w ciągu ostatniego roku konkurujące z kablówkami o klientów platformy satelitarne przyciągnęły aż 1,5 mln nowych abonentów.

- Obecnie Vectra nie planuje zmian cen swoich usług. Naszym zdaniem na rynku ceny będą rosły minimalnie ze względu na coraz silniejszą konkurencję. Maleć - przynajmniej tak, jak obserwowaliśmy to w 2007 roku w przypadku internetu - nie będą. Najprawdopodobniej będziemy obserwować dalsze polepszanie ofert przy obecnych cenach - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry, drugiego pod względem liczby abonentów operatora na rynku.

U niektórych operatorów ceny rosły już pod koniec ubiegłego roku. Przykładowo warszawscy klienci Aster, którzy do października 2007 r. za telewizyjny pakiet podstawowy z internetem płacili nieco ponad 130 zł, w następnym miesiącu dostali już rachunki na prawie 150 zł.

Choć operatorzy nie chcieli obniżać cen, już w ubiegłym roku próbowali zatrzymać klientów rozwijając przede wszystkim usługę internetu. Zwiększyli limity przesyłania danych, a w niektórych pakietach nawet je znieśli. Jednak to, co u nas wciąż jest usługą w środkowym, a nawet najwyższym przedziale cenowym (np. internet 6 Mb/s), w niektórych krajach zachodnich to oferta podstawowa.

Podwyżek cen internetu i usługi telefonicznej nie planuje jednak w tym roku największy operator na rynku, posiadający ponad milion abonentów UPC Polska.

- Przewidujemy zwiększenie prędkości internetowych w ramach obecnych pakietów oraz dodatkowo funkcjonalność i usługi w ramach obecnych cen. Można to uznać za realną obniżkę cen dostępu do internetu - mówi Patrycja Gołos, rzecznik UPC Polska.

Co najmniej o 3 proc., biorąc pod uwagę prognozowaną inflację na ten rok, wzrosnąć mogą natomiast ceny za usługę dostępu do telewizji.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W 2008 roku o 3 proc. więcej za kablówkę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!