W 2012 r. telewizję mobilną będzie mogło oglądać 12 mln Polaków. "Cały czas stawiamy nowe nadajniki" - poinformował Jerzy Cegliński, wiceprezes spółki Info-TV-FM, która jest operatorem usługi.
Spółka jednak jak dotąd nie podpisała z żadnym z dużych operatorów komórkowych umowy na detaliczną sprzedaż usługi. Na uruchomienie telewizji w telefonach komórkowych firma wydała ponad 20 mln zł, a wartość inwestycji szacowana jest przez nią na 100 mln zł.
W Warszawie hurtowo (w ofercie dla detalistów, np. dla operatorów komórkowych, którzy płacąc Info-TV-FM będą mogli sprzedawać usługę w telefonach komórkowych) telewizja mobilna została uruchomiona we wrześniu 2009 r., a obecnie działa również w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Katowicach, Słupsku, Gorzowie, Zielonej Górze i Elblągu. Do końca 2011 roku ma objąć swoim zasięgiem 31 miast. Na razie można oglądać ją za darmo, w telefonach wyposażonych w tzw. tuner DVB-H. Darmowo do czasu, gdy Info-TV-FM podpisze umowy z detalistami.
"W tej chwili w zasięgu usługi jest ponad 5 mln osób. Ponieważ planujemy uruchomienie usługi na terenie Śląska, (...) wkrótce w zasięgu będzie ponad 7 mln osób" - powiedział Cegliński.
Firma od czasu uruchomienia usługi nie podpisała jednak umowy z żadnym z dużych operatorów komórkowych.
Jak powiedział na konferencji prezes NFI Magna Polonia Albert Kuźmicz - funduszu, który jest właścicielem Info-TV-FM - negocjacje z operatorami (z wyjątkiem Polkomtela, który wycofał się z rozmów) zostały chwilowo zawieszone. Wyjaśnił, że ma to związek z rozpoczętą w grudniu kontrolą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sprawdza, czy na rynku telewizji mobilnej nie doszło do zawarcia nielegalnego porozumienia oraz naruszenia zasad konkurencji. UOKiK wszczął kontrolę w Polkomtel, PTC, P4, Info-TV-FM oraz NFI Magna Polonia.
"Czekamy na wyjaśnienie tej sprawy" - podkreślił Kuźmicz. Dodał jednak, że szanse na podpisanie umowy w pierwszej połowie br. "są bardzo duże". "Usługa jest ciekawa, więc nie widzę powodu, dla którego taka umowa nie miałby być podpisana" - podkreślił. Powiedział też, że spodziewa się, iż usługa w sprzedaży detalicznej pojawi się we wrześniu br.
Pomimo braku umowy z dużymi operatorami komórkowymi, operator telewizji mobilnej rozpoczął program pilotażowy w Warszawie i Poznaniu - wraz z Canal+, TVN, CenterNetem, Vectrą i Ineą. Jego celem jest poznanie opinii użytkowników na temat usługi, określenie ich oczekiwań, a w przyszłości pomoc w budowaniu oferty detalicznej.
SUBSKRYBUJ WNP.PL
NEWSLETTER
Wnp.pl: polub nas na Facebooku
Wnp.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Wnp.pl na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
NAPISZ DO NAS