PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W 2012 r. sieć komórkową zmieniło 1,2 mln Polaków

Autor: PAP
08-01-2013 08:49
W 2012 r. sieć komórkową zmieniło 1,2 mln Polaków
Fot. PTWP

W 2012 roku w Polsce sieć komórkową zmieniło ponad 1,2 mln abonentów, czyli o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. W samym czwartym kwartale ub.r. przeniesiono prawie 320 tys. numerów - wynika z danych portalu telekomunikacyjnego Telepolis.pl.

W ubiegłym roku najwięcej osób zdecydowało się przejść do P4, operatora sieci Play - prawie 804 tys. Z sieci tej odeszło natomiast 72,5 tys. osób.
Na kolejnym miejscy znalazła się PTC (T-Mobile). Do sieci przeszło 155,6 tys. nowych użytkowników, jednak odeszło z niej 372,9 tys. dotychczasowych klientów. W bilansie operator zanotował więc stratą na poziomie 217,3 tys. numerów.

Centertel (Orange) zyskał 164,4 tys. numerów, z sieci odeszło 412,4 tys. abonentów i rok dla operatora zakończył się stratą na poziomie 248 tys. numerów. W bilansie najwięcej w 2012 r. stracił Polkomtel (Plus) - 261,9 tys. użytkowników. Z sieci komórkowej operatora zaczęło korzystać 124,3 tys. nowych klientów, jednak odeszło z niej 386,2 tys.

"Pozostali operatorzy po raz kolejny oddali więcej kart niż przyjęli, w samym IV kwartale stracili w ujęciu netto 3,7 tys. numerów, a w całym roku 4,1 tys. Bilans ten wyraźnie poprawia Virgin Mobile, które w 2012 roku przyjęło prawie 3 tys. numerów (2,4 tys. w samym IV kwartale), a oddało 125" - poinformował redaktor naczelny Telepolis.pl Witold Tomaszewski.

Z FreeM i Mova, które oficjalnie zakończyły działalność 30. września, w samym III kwartale odeszło 520 numerów, a w IV kwartale - czyli teoretycznie już po zakończeniu działalności - kolejne 2 tys. mBank mobile w ciągu ostatnich 12 miesięcy stracił netto 700 numerów (2 tys. oddanych i 1,3 tys. przyjętych).

Jak podaje Telepolis.pl, Cyfrowy Polsat stracił w ujęciu netto ponad 500 kart SIM. Z Lyca Mobile odeszło 70 klientów, jednak z usług sieci zaczęło korzystać 350 nowych. Z kolei do nowego projektu ojca Tadeusza Rydzyka - w naszej Rodzinie - w 2012 roku przyszło 60 numerów, a odeszło niecałe 20.

Od początku lipca 2009 r., zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, przenoszenie numeru telefonu komórkowego jest bezpłatne i powinno trwać jeden dzień. W przypadku telefonii stacjonarnej może trwać maksymalnie dwa tygodnie.

Wcześniej przeniesienie numeru kosztowało około 50 zł i trwało średnio 28 dni. Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej zniechęcało to klientów do zmiany operatora. Opłatę zniosła nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, a maksymalny czas na przeniesienie numeru do innej sieci określiło rozporządzenie ministra.

Po wejściu w życie nowych przepisów UKE poinformował, że jeśli operatorzy nie dostosują się do nich, będą karani. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, UKE może na operatora nałożyć karę w wysokości do 3 proc. jego ubiegłorocznych przychodów.

Prawo do przeniesienia numeru jest zapisane w art. 30 dyrektywy unijnej w sprawie usługi powszechnej. Zgodnie z dyrektywą opłata za przeniesienie numeru nie może zniechęcać do skorzystania z tej możliwości. Nie określa ona jednak ram czasowych usługi przeniesienia numeru. Stąd rozporządzenie resortu infrastruktury.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 493 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP