Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W ATM spadek marży i niższa EBITDA

Autor: wnp.pl (WGK)
01-09-2015 05:32
W ATM spadek marży i niższa EBITDA
Fot. Fotolia

ATM w pierwszej połowie 2015 roku zanotowała 61,1 mln zł łącznych przychodów z obu podstawowych segmentów operacyjnych – centrów danych i telekomunikacji - utrzymując poziom z pierwszego półrocza 2014 r. Prawie wszystkie przychody w I połowie 2015 roku pochodziły z opłat abonamentowych (ponad 98 proc.) - ten rodzaj przychodów wzrósł o ok. 4 proc. rok do roku.

Kluczowy dla firmy segment usług centrów danych odpowiadał w I poł. 2015 r. za 60 proc. zysku EBITDA i odnotował wzrost przychodów o 13 proc. r/r (17 proc. r/r dla abonamentów) oraz wzrost marży ze sprzedaży o 11 proc. Wzrost komercjalizacji powierzchni centrów danych wyniósł ok. 10 proc. r/r.
– Cieszymy się z relatywnie dobrych wyników w obszarze usług centrów danych. Nadal jednak jesteśmy przekonani, że tempo wzrostu tej części naszej działalności powinno być jeszcze wyższe. Na wyniki pierwszego półrocza 2015 roku największy wpływ miało rozszerzenie współpracy z kilkoma naszymi największymi klientami kolokacyjnymi, jak również wciąż obserwowana wysoka dynamika przychodów z dzierżawy serwerów dedykowanych ATMAN EcoSerwer oferowanych w sprzedaży internetowej. Ponadto zaobserwowaliśmy już pierwsze efekty wprowadzania do naszej oferty nowych produktów – jak na przykład świadczone w nowym modelu usługi biur zapasowych. Oczekujemy, że w dalszej części roku efekty realizacji strategii ogłoszonej w maju będą coraz bardziej satysfakcjonujące dla akcjonariuszy spółki – komentuje Tadeusz Czichon, prezes ATM.

W segmencie usług telekomunikacyjnych firma zanotowała w pierwszym półroczu 2015 r. spadek przychodów o 7 proc. r/r, a marży ze sprzedaży o 17 proc. r/r. Obniżenie przychodów dotyczyło głównie obszaru dostawy nowych łączy, aczkolwiek przychody abonamentowe zmniejszyły się w tym czasie także o 3 proc., co wynika przede wszystkim z negatywnego trendu w okresie pierwszych trzech kwartałów 2014 roku. Od ostatniego kwartału ubiegłego roku udało się, przede wszystkim dzięki zwiększeniu o ok. 20 proc. r/r bazy klientów, zatrzymać spadki na tym polu.

– Wyhamowanie spadków przychodów w części abonamentowej to pierwszy krok na drodze do ustabilizowania wyników segmentu usług telekomunikacyjnych. Niestety, równolegle z tym pozytywnym zjawiskiem doświadczyliśmy spadku rentowności tych usług na poziomie marży ze sprzedaży o kilka punktów procentowych. Poza utratą wysokomarżowej sprzedaży o charakterze pozaabonamentowym, spadek rentowności dotknął również usług abonamentowych (z 52 proc. w I poł. 2014 r. do 48 proc. obecnie). Podejmujemy działania, aby ten negatywny trend zmienić i traktujemy to jako najważniejsze wyzwanie stojące przed segmentem telekomunikacyjnym. Drogą ku temu jest wzbogacenie oferty o nowoczesne, bardziej marżowe produkty i zwiększenie efektywności działu zakupów – skomentował Jacek Krupa, wiceprezes spółki.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

ATM SA [ATM]

kurs:

10.70 PLN 0.10 (0.94%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP