PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W bankowości pora na szybką analizę danych

Autor: wnp.pl (WGK)
10-09-2014 14:11

Banki potrzebują infrastruktury IT umożliwiającej nowoczesną obsługę klientów ze szczególnym uwzględnieniem samoobsługi. Dodatkowo inwestycje wymuszają regulacje prawne i rosnąca konkurencja ze strony innych firm finansowych oraz operatorów płatności. Wszytko to wiąże się z koniecznością analizy danych.

Według nowych trendów już nawet nie BigData, ale FastData, analiza przepływających danych w czasie rzeczywistym umożliwiająca nie tylko identyfikację trendów rynkowych, ale także poznanie indywidualnych oczekiwań klientów.
Kończy się era wizyt w oddziałach bankowych. Klienci chcą korzystać z usług bankowych i dostępnych na rachunkach środków w dowolnej chwili i przy pomocy urządzenia, które akurat mają pod ręką. Dla sektora bankowego to wyzwania - konieczność zapewnienia odpowiedniej infrastruktury IT wspierającej obsługę klientów oczekujących samoobsługi niemal w pełnym zakresie usług.

- Ich wymagania mogą spełnić systemy zdolne do ciągłego przetwarzania w czasie rzeczywistym ogromnych ilości danych, generowanych w różnych źródłach - uważa Maurizio Canton, szef technologii na region EMEA w Tibco Software.

Dodatkowym impulsem do inwestycji są nowe regulacje dotyczące bankowości i presja ze strony innych firm finansowych oraz operatorów płatności. Jednym z podstawowych elementów nowych wdrożeń jest możliwość analizy masy spływających do banków danych. Samo ich zgromadzenia w jednym miejscu nie wystarcza do skutecznego działania.

- To archaiczne podejście do Big Data. Owszem, dzięki tym rozwiązaniom banki mogą identyfikować trendy rynkowe, jednak wciąż jest to tylko analiza danych w trybie offline, co oznacza, że wyniki odnoszą się do przeszłości. W efektywnym Big Data chodzi o udzielanie w pełni prawidłowej odpowiedzi na zadane pytanie, przy czym im więcej upływa czasu od zebrania danych do udzielenia odpowiedzi, tym mniej jest ona wartościowa i przydatna - komentuje Maurizio Canton.

Dla klientów banków przyszłość to działalność w świecie cyfrowym. Będą znacznie lepiej niż dotychczas wiedzieć o możliwościach wyboru produktów i usług, wciąż będą rosły oczekiwania personalizowania usług pod kątem indywidualnych oczekiwań. - A to oznacza, że w całym sektorze bankowym, aby móc szybko zareagować na zachowania i oczekiwania klientów, konieczne będzie analizowanie różnego rodzaju danych u ich źródła - na wejściu. Co więcej, sprawne przetwarzanie informacji będzie musiało odbywać się niezależnie od kanału styku klienta z bankiem, w odpowiednim dla konkretnej sytuacji kontekście - uważa szef technologii.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP