PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W Chinach rekordowe obroty e-sklepów w święto singli

Autor: PAP
12-11-2013 20:26

Zniżki i promocje z okazji święta singli sprawiły, że Chińczycy wydali w tym dniu na dwóch największych internetowych platformach handlowych Tmall i Taobao ponad 35 mld juanów (17,8 mld zł), bijąc zeszłoroczny rekord wynoszący 19,1 mld juanów (10 mld zł).

11 listopada, nazywany w Chinach dniem "podwójnej jedenastki" ze względu na cztery jedynki w zapisie, stał się nieoficjalnym świętem kawalerów i panien. W 2009 roku należąca do grupy Alibaba internetowa platforma handlowa Tmall zaczęła promować ten dzień jako największe wydarzenie handlowe roku, a konkurencja wkrótce podążyła jej śladem. Obecnie święto singli jest już nie tylko okazją do celebrowania wolności lub poszukiwania partnera, lecz przede wszystkim okazją do robienia zakupów w internecie.
Jak co roku, o północy z 10 na 11 listopada sklepy internetowe na Tmall oraz na Taobao - drugiej platformie grupy Alibaba - zaczęły obniżać ceny wybranych produktów o 50 proc. i więcej. Już w ciągu niecałej minuty na tych dwóch portalach zarejestrowano 340 tys. transakcji, w których internauci kupili produkty o wartości 100 mln juanów (ponad 51 mln zł). W ciągu pierwszej godziny obroty przekroczyły 6,7 mld juanów (3,4 mld zł). Gdy zegar wybił godzinę 13, Tmall i Taobao sprzedały już tyle, ile w ciągu całego dnia singli w ubiegłym roku.

Zanim tegoroczny szał zakupów się rozpoczął, założyciel i prezes grupy Alibaba Jack Ma powiedział mediom, że spodziewa się, iż obroty w należących do jego firmy portalach przekroczą w święto singli 30 mld juanów. O godzinie 21.20 sprzed siedziby Alibaby w Hangzhou w prowincji Zhejiang odpalono fajerwerki na znak, że jego słowa się ziściły.

Święto singli to ciężki okres dla kurierów, którzy dostarczają kupowane w internecie produkty do konsumentów. Według chińskiej poczty tydzień po święcie jest najgorętszym okresem w roku. Od poniedziałku do soboty kurierzy muszą dostarczyć łącznie 323 mln przesyłek. "Oznacza to nawet 70 mln paczek każdego dnia w tym okresie, podczas gdy normalnie branża szybkich przesyłek jest w stanie uporać się z połową tej liczby" - podała poczta.

Według Elsie Chang, specjalistki z firmy konsultingowej McKinsey and Company, Chiny wyprzedzą niedługo USA i staną się największym rynkiem e-commerce na świecie. - Duże obroty sprzedaży online wskazują na wysoką dynamikę wzrostu branży e-commerce w Chinach, chociaż ogólnie sektor sprzedaży detalicznej w Chinach w tym roku zwolnił - powiedziała Chang.

Szaleństwo zakupów w internecie podoba się chińskiemu rządowi, który poszukuje sposobów stymulacji konsumpcji wewnętrznej i uniezależnienia gospodarki od eksportu. W ubiegłym miesiącu na spotkaniu z prywatnymi przedsiębiorcami premier Li Keqiang powiedział Jackowi Ma, że przeglądał oferty na Taobao, oraz pochwalił pracowitość młodych właścicieli sklepów internetowych - poinformowały lokalne media.

Podziw premiera wzbudziły nie tylko statystyki sprzedaży. - Dziewięć milionów sklepów internetowych (na Taobao) może ponadto oznaczać dodatkowe 10 milionów miejsc pracy. Jeśli weźmiemy pod uwagę również kurierów i sektor logistyczny, tworzy to jeszcze więcej miejsc pracy - powiedział Li, cytowany przez agencję Xinhua.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 564 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

518 190 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP