Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W grudniu szczytowy ruch w sieci

Autor: wnp.pl (WGK)
17-12-2015 11:35
W grudniu szczytowy ruch w sieci
Fot. Fotolia

Przed świętami niemal skokowo rośnie transmisja danych w Internecie. Według statystyk ogólnopolskiej sieci światłowodowej Atman, w ubiegłym roku szczyt przypadł na 15 grudnia, a ruch w Internecie wzrósł aż o ponad 50 proc.

W polskim Internecie jest coraz bardziej tłoczno, a grudzień jest coraz bardziej wymagający dla dostawców hostingu. W ostatnim miesiącu 2011 r. maksymalny ruch krajowy wchodzący w sieci sięgnął ponad 125 Gb/s, rok później wzrósł już do ponad 155 Gb/s. Największy ruch w 2012 r. zanotowano nie w okresie przedświątecznym, ale tuż przed św. Mikołajem: 4 i 5 grudnia. W ubiegłym roku internautom udało się wywindować skalę do poziomu ponad 235 Gb/s. Szczyt przypadł na 15 grudnia, ale i dzień wcześniej ruch był bardzo wysoki – wyniósł ponad 230 Gb/s.
– Cztery lata temu największy ruch online przypadał na 20-22 grudnia, od trzech lat grudniowy szczyt przypada na 10-15 dzień miesiąca. Ruch online utrzymuje się na wysokim poziomie niemal do 25 grudnia – tłumaczy Ewelina Hryszkiewicz, kierownik ds. produktu w Atmanie. – Co ciekawe, w ubiegłym roku w Boże Narodzenie ruch w Internecie był zaledwie o kilkanaście procent niższy niż w normalny dzień roboczy, a jednocześnie wyższy niż w Wigilię. To oznacza, że w święta od Internetu bynajmniej nie odpoczywamy, korzystamy z niego cały czas bardzo intensywnie – dodaje Ewelina Hryszkiewicz.

Wzmożony ruch powodowany jest nie tylko przez znacznie większe zainteresowanie internetową rozrywką w okresie świątecznym, ale również przez przedświąteczne zakupy. Podczas gdy za oceanem za szczyt e-zakupowej gorączki uważa się Black Friday i Cyber Monday, w Europie konsumencki boom przypada na grudzień. Według Digital Index Online Shopping Prediction 2015 przygotowanego przez Adobe dokładnie na 7 grudnia. To właśnie wtedy następuje absolutny szczyt sieciowej sprzedaży.

Adobe przeanalizowało dane zbierane w trakcie minionych siedmiu lat, wliczając w nie 55 milionów zamówień i informacje pozyskane z 4500 platform zakupowych. Według prognoz, europejscy konsumenci w trakcie ostatnich dwóch miesięcy 2015 roku wydadzą mniej więcej tyle samo, ile przez cały ubiegły rok. Prognozowane kwoty, jakie przeznaczą również mogą imponować. Niemcy – gdzie według raportu 60 proc. wszystkich przedświątecznych zakupów dokonuje się właśnie drogą internetową – wydadzą jednego dnia 517 milionów euro, Francuzi 341 mln, Holendrzy 129, a Szwedzi 95 mln.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP