- W 2012 r. chętniej zapewne inwestować będą branże, które są mniej uzależnione od wahań koniunkturalnych, czyli takie, których produkty i usługi będą znajdować nabywców nawet w obliczu ewentualnego spowolnienia w innych branżach – prognozuje Przemysław Kosek, dyrektor sprzedaży, sektor przemysłowy Infovide-Matrix.
Dlatego, jak podkreśla Przemysław Kosek, można się spodziewać działań ukierunkowanych zarówno do wewnątrz, jak i na zewnątrz firm. - Działania do wewnątrz powinny dotyczyć wprowadzania nowych rozwiązań, które polepszą wewnętrzną sprawność i ekonomikę działania – wyjaśnia. Przykładem może być wykorzystanie już poczynionych inwestycji i posiadanych systemów np. ERP, poprzez ich rozbudowę oraz uzupełnienie o dodatkowe rozwiązania (np. analityczne) do osiągnięcia wyższego poziomu optymalizacji wewnętrznej.
- Natomiast w przypadku działań dedykowanych na zewnątrz, powinno mieć miejsce wprowadzenie nowych rozwiązań, które polepszą zewnętrzną pozycje biznesową firmy, np. poprzez skuteczniejszy marketing, powiązany z lepszą, a zarazem tańszą obsługą klientów – radzi przedstawiciel Infovide-Matrix.
Ponadto, zdaniem naszego rozmówcy, mimo zauważonego pewnego nasycenia rynku, w roku 2012 powinno być jeszcze miejsce dla systemów klasy ERP oraz bardziej wyspecjalizowanych systemów branżowych. - Możliwe również, że przemysł na większą skalę zacznie czerpać z rozwiązań, które dotąd kojarzyły się raczej z komunikacją internetową osób indywidualnych, np. za pośrednictwem portali – przewiduje Przemysław Kosek.