PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W jakim kierunku ewoluują systemy obsługi klienta w energetyce?

Autor: wnp.pl (JM)
21-12-2015 09:25
W jakim kierunku ewoluują systemy obsługi klienta w energetyce?
Fot. Fotolia

Unbundling w prawie energetycznym umożliwił działalność niezależnym spółkom obrotu, które coraz skuteczniej odbierają klientów dużym, państwowym koncernom energetycznym, będącym dotąd monopolistami na swoim obszarze działania – zauważa Jarosław Zarychta, odpowiedzialny za sektor energetyczny w dziale Enterprise polskiego oddziału Microsoft.

Zdaniem naszego rozmówcy, to w sposób naturalny wymusiło na sektorze silne zorientowanie na klienta, co z punktu widzenia tego ostatniego jest bardzo korzystnym zjawiskiem.
- Z jednej strony spółki sprzedaży energii prześcigają się w uatrakcyjnianiu swojej oferty, z drugiej zaś inwestują w nowoczesne narzędzia informatyczne wspierające proces obsługi klienta – mówi Jarosław Zarychta.

Przedstawiciel Microsoft wyjaśnia, że nowoczesne systemy klasy CRM to takie, w których beneficjantami korzyści wynikających z ich wdrożenia są przede wszystkim klienci.

- Operatorowi takiego systemu prezentowany jest widok 360° na odbiorcę umożliwiający wgląd we wszystkie dotychczasowe kontakty, dokumenty i sprawy związane z jego obsługą - opisuje. - Operator systemu nie musi zatem szukać danych dotyczących klienta w różnych miejscach, co konsument odczuwa jako wyraźne skrócenie czasu obsługi jego sprawy. O takim systemie CRM mówi się jako zorientowanym na klienta, czy inaczej klientocentryczny.

Drugim ważnym kierunkiem ewolucji systemów obsługi klienta jest tzw. omnichannel, czyli wielokanałowość.

- Polega to na udostępnieniu i pełnej integracji wielu kanałów kontaktu klienta z przedsiębiorstwem – mówi Jarosław Zarychta. - Działa to w taki sposób, że ta sama sprawa rozpoczęta w jednym kanale (np. poprzez kontakt telefoniczny klienta z Biurem Obsługi) może być kontynuowana w innym kanale, np. mailowo lub poprzez aplikację mobilną.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP