PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W jakim kierunku idzie rynek ICT?

Autor: wnp.pl (JM)
26-11-2013 09:00
W jakim kierunku idzie rynek ICT?
Fot. Archiwum

Innowacyjne firmy, nie tylko w czasie spowolnienia gospodarczego, bardzo uważnie przyglądają się wydatkom na usługi teleinformatyczne - zauważa Magdalena Dziewguć, wiceprezes Exatel. - Coraz częściej decydują się na rezygnację z inwestycji w technologie informatyczne na rzecz zakupu usług wraz z ich utrzymaniem.

Jak wyjaśnia nasza rozmówczyni, oznacza to, że nie ma konieczności inwestycji w potrzebny sprzęt czy obsługę informatyczną, a przy tym elastyczność takiego rozwiązania jest dużo większa – w każdej chwili można zrezygnować z części usług lub dokupić kolejne.
- Dotyczy to dziś niemal wszystkich branż, od FMCG poprzez ubezpieczenia czy bankowość – wylicza Magdalena Dziewguć. - Przykładem może być jeden z banków, który zdecydował się na zakup dużej części swoich rozwiązań ICT w modelu usługowym, od zbudowania strony internetowej do obsługi konta przez telefon komórkowy. Dzięki temu może zająć się swoją podstawową działalnością, zarządzaniem pieniędzmi swoich klientów, nie martwiąc się o stabilność technicznej strony biznesu.

- Rynek ICT idzie w kierunku usług zintegrowanych, nie jest to jedynie rezultat gorszej koniunktury, ale raczej prostego rachunku matematycznego – uważa Magdalena Dziewguć.

Zdaniem naszej rozmówczyni, klienci szukają gotowego rozwiązania, odpowiadającego na aktualne potrzeby, nie mają czasu na dobieranie składników systemu ze wszystkich dostępnych na rynku.

- Często też nie mają potrzebnej wiedzy, koniecznej do wyboru najlepszych ofert, co jest całkowicie zrozumiałe, biorąc pod uwagę szybko zmieniające się technologie i fakt, że głównym zadaniem firmy jest skupienie się na swojej podstawowej działalności – przekonuje Magdalena Dziewguć.

Jak wyjaśnia przedstawicielka Exatel, firmy skupiają się obecnie na dostarczeniu tego, czego klient potrzebuje, same znajdując odpowiednich partnerów, którzy to umożliwią, a więc producentów czy dystrybutorów oprogramowania i sprzętu, wsparcia technicznego czy analityków danych biznesowych.

- Dla klienta to również duża wygoda, otrzymuje jedną fakturę za cały system, a nie jego składniki, wie też, do kogo ma się zwrócić w przypadku awarii systemu – wyjaśnia Magdalena Dziewguć. - Klienci coraz częściej szukają zintegrowanych systemów i takie oferty są dla nich przygotowywane. Kiedyś kupowali w jednej firmie serwer, w innej łącze, a w jeszcze innej oprogramowanie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP