PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W Polsce działa największa europejska hurtowania danych Big Data

Autor: wnp.pl (WGK)
29-08-2016 11:53
W Polsce działa największa europejska hurtowania danych Big Data
Fot. Fotolia

Ilość i rozdzielczość przetwarzanych danych wzrośnie do końca roku z poziomu 100 mln profili (cookies) do 3 mld. Stanie się tak w wyniku zakończenia prac rozwojowych platformy zarządzania danymi OnAudience.com przez warszawską firmę Cloud Technologies. Spółka stała się w ten sposób największą hurtownią danych w Europie i jedną z największych na świecie.

Prace nad rozwojem platformy OnAudience.com trwały ponad rok. Nowe rozwiązanie technologiczne z zakresu analityki Big Data pozwoli polskiej spółce na przetwarzanie nawet 100-krotnie większych zbiorów danych, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów jednostkowych. OnAudience.com ma przyczynić się do rozwoju biznesu w obszarze Big Data marketingu i uczenia maszynowego (machine learning) zarówno w Polsce, jak i za granicą.
– Zaprojektowana przez nas nowa generacja platformy do zbierania, przetwarzania i analizy danych, czyli OnAudience.com, potrafi uczyć się zachowań internautów. Do tej pory dziennie gromadziliśmy i przetwarzaliśmy około 5 terabajtów surowych danych, ale już teram mamy do czynienia z wielokrotnie większymi wolumenami. W efekcie będziemy w stanie dostarczać kontrahentom bardziej precyzyjnych informacji o internautach. Dotychczas w zasięgu naszych narzędzi znajdowało się ponad 100 mln urządzeń, blisko 20 mln realnych użytkowników oraz 500 tys. witryn internetowych. Jednak nasza nowa platforma DMP (Data Management Platform) ma dużo większe możliwości – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

– Szacujemy, że do końca tego roku przekroczymy poziom 3 mld cookies. Prawdę powiedziawszy: już teraz jesteśmy bliscy tej liczby. Będąc właścicielem takiego wolumenu danych, staliśmy się największym graczem na rynku Big Data marketingu w Europie oraz jedną z największych hurtowni danych na świecie. Dzięki nowej platformie DMP będziemy w stanie efektywniej monetyzować dane, nie tylko w reklamie internetowej. Liczymy na to, że OnAudience.com zyska uznanie na całym świecie – dodaje Piotr Prajsnar.

Gąszcz danych nieustannie rośnie

Olbrzymi wzrost ilość przetwarzanych danych jest poniekąd odpowiedzią polskiej spółki na skalę przyrostu Big Data w Sieci. Już teraz, wedle szacunków firmy analitycznej Oracle, Internet powiększa się o ponad 40 proc. nowych danych w skali roku. Do końca tego roku globalna Sieć po raz pierwszy w historii ma przekroczyć próg 10 Zettabajtów danych, ale już w 2020 roku Internet będzie liczył aż 45 Zettabajtów. Realnie jednak, według obliczeń IDC, firmy wykorzystują dziś raptem 15-20 proc. całego wolumenu Big Data. Przeszkodą często są ograniczenia technologiczne.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP