PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W Polsce spada sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do drukarek

Autor: wnp.pl (WGK)
09-04-2014 08:47

Konsumpcja materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących spadła w 2013 r. o 6,2 proc. do ponad 14,5 mln sztuk. Według analizy IDC główną przyczyną jest mniejsze zainteresowanie kartridżami. Rynek tonerów laserowych pozostaje na stałym poziomie.

Spadek dotyczy wszystkim na rynku kartridży atramentowych związany z malejącą od lat liczbą zainstalowanych urządzeń drukujących. Na ten rynek, w większości skierowany do odbiorców indywidualnych mają wpływ rozwój i dostępność technologii mobilnych. Jedyna kategoria z rosnącą sprzedażą to kartridże o zwiększonej pojemności.
Bardzo powoli rośnie liczba drukarek laserowych i urządzeń wielofunkcyjnych i mimo wzrostów konsumpcja tonerów laserowych w porównaniu z rokiem 2012 w 2013 r. nie zmieniła się.

- Jedną z przyczyn jest szybko rozwijający się rynek usług związany z zarządzaniem drukiem i zarządzaniem dokumentami. Obecnie takie usługi kierowane są już nie tylko do dużych organizacji, ale także firm z sektora MŚP. Wielu producentów urządzeń drukujących inwestuje w rozwój takich usług, ponieważ gwarantują one użytkowanie oryginalnych materiałów eksploatacyjnych. Jednocześnie prowadzą jednak do zmniejszenia ilości wydruków i zużycia tonerów - komentuje Przemek Kowalski, starszy analityk w IDC.

W przypadku kartridży spadki dotknęły segmenty produktów oryginalnych i nieoryginalnych. W drugiej grupie zanotowano natomiast wzrost konsumpcji tonerów laserowych. Segment materiałów kompatybilnych ucierpiał z powodu kampanii prawnej prowadzonej w roku 2012 przez HP wobec niektórych topowych marek. Działania były wymierzone w tzw. klony niektórych kartridży atramentowych, czyli zamienniki produkowane od zera, a nie regenerowane/refabrykowane.

- Obecnie, aby oferować legalne, alternatywne wkłady atamentowe do szeregu popularnych urządzeń HP, producenci kompatybilni muszą mieć dostęp do odpowiedniej technologii refabrykacji oraz do pustych wkładów, a to pociąga za sobą wzrost nakładów i kosztów - informuje Przemek Kowalski.

Ilościowy udział produktów oryginalnych w roku 2013 zmniejszył się nieznacznie, zarówno na rynku tonerów jak i na rynku kartridzy atramentowych. Liderem polskiego rynku pozostaje firma ActiveJet, która zwiększyła sprzedaż i udział ilościowy w segmencie materiałów kompatybilnych. Na drugim miejscu pozostaje BlackPoint, której udziały ilościowe i sprzedaż spadły.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP