PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W polskim e-handlu najważniejsza jest cena

Autor: WNP.PL (WGK)
02-10-2016 18:33
W polskim e-handlu najważniejsza jest cena
Fot. Shutterstock

Już 70 proc. Polaków kupuje przez internet. Przy wyborze, zdaniem 71 proc. ankietowanych najbardziej liczy się cena - wynika z badania firmy Blue Media. Także wybór metody płatności uzależniony jest od jej ceny.

Siedmiu na dziesięciu Polaków deklaruje kupowanie produktów lub usług przez internet. Pozostali klienci są wierni sklepom stacjonarnym, ponieważ po prostu je preferują (61 proc.), nie mają potrzeby kupowania online (47 proc.), nie mają zaufania do zakupów w sieci (15 proc.) bądź uważają ten proces za zbyt skomplikowany (10 proc.).
W internecie wciąż kluczową rolę odgrywa niska cena produktu – dla 71 proc. respondentów to najważniejszy czynnik brany pod uwagę przy wyborze sklepu internetowego. W porównaniu do ubiegłego roku coraz więcej osób sprawdza też wiarygodność sprzedawcy (wzrost z 56 do 58 proc.) oraz możliwość szybkiego i łatwego zwrotu towaru (wzrost z 33 do 36 proc.).

- Cena produktu długo jeszcze będzie decydującym czynnikiem wyboru sklepu, zwłaszcza, że kupując online zwykle chcemy zaoszczędzić. Ale na coraz bardziej rozwiniętym rynku e-commerce nie da się już wygrywać tylko ceną. Coraz więcej sklepów oferuje darmowy i wygodny dla kupującego zwrot zakupionego towaru. Jak się okazuje, to wartość, którą coraz częściej doceniają Polacy - zauważa Krystian Wesołowski z Blue Media.

Z badania wynika też, że kupujący w internecie mają swoje ulubione metody płatności, choć nie oznacza to, że zawsze po nie sięgają. Przelew wykonywany samodzielnie przez kupującego jest najpopularniejszą formą płacenia za zakupy internetowe (61 proc. wskazań), ale z chęcią z tej formy korzysta tylko co piąty badany – wynika z tegorocznej edycji badania Blue Media.

- Tradycyjny przelew ma mocną pozycję w polskim e-commerce, ponieważ z punktu widzenia kosztów zewnętrznych jest najtańszy dla sklepu. Część sklepów – zwłaszcza tych o niskomarżowej sprzedaży – koszty obsługi płatności przerzuca na klienta. Jeśli kupujący decyduje się samodzielnie wykonać przelew, oszczędza w ten sposób nawet kilkanaście złotych. Oszczędność często wygrywa z wygodą, ale nie daje takiego zabezpieczenia jak np. płatności kartą tj. chargeback - wyjaśnia Krystian Wesołowski.

Jeśli chodzi o ulubione metody płatności, to zdecydowanie wygrywają płatności elektroniczne tzw. pay by link, wyprzedzając tradycyjny przelew i płatność kartą płatniczą.Na polskim rynku e-commerce wciąż mocną pozycję mają też płatności za pobraniem. Ponad polowa respondentów przyznała, że korzysta z tej metody, choć jako swoją ulubioną wskazało ją zaledwie 14 proc. (w ub. roku 20 proc.).

- Nawet w tak internetowej spółce jak Blue Media widuję przy recepcji osoby odbierające paczki od kurierów dokonujące płatności za pobraniem, w gotówce. Dla wielu kupujących to wygodne rozwiązanie, bo nie trzeba wcześniej wykładać pieniędzy kupując towar od sklepu, którego nie znam. Dodatkowo stosunkowo łatwo można zrezygnować z zakupu. Trzeba również pamiętać o tym, że wielu kupujących online, zwłaszcza starszych, nie zna płatności elektronicznych lub nie potrafi się nimi posługiwać. Potrafią i czują się bezpiecznie klikając w sklepie, wypełniając formularz i oczekując na kuriera - podsumowuje Krystian Wesołowski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP