PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W wakacje roaming może drastycznie wzrosnąć

Autor: Gazeta Prawna
05-02-2009 09:15
W wakacje roaming może drastycznie wzrosnąć

W najbliższe wakacje ceny rozmów roamingowych w UE mogą w polskich sieciach komórkowych drastycznie wzrosnąć.

Gdyby złoty był tak słaby jak teraz, to polscy operatorzy komórkowi po 31 lipca mogliby podnieść cenę minuty rozmowy wychodzącej w unijnym roamingu o prawie 35 proc., a przychodzącej o prawie 25 proc. - pisze "Gazeta Wyborcza". I to mimo, że najpóźniej do 30 sierpnia stawki detaliczne mają spaść do nie więcej niż 43 eurocentów (plus VAT) za minutę rozmowy inicjowanej i do nie więcej niż 19 eurocentów (plus VAT) za minutę odebranej.
Maksymalna cena roamingu jest określana na podstawie kursu złotego w EBC z końca lipca i jest sztywna przez kolejne 12 miesięcy. Ceny ustalono dla kursu euro 3,2067 zł.

Podejście operatorów do przyszłych cen roamingu jest różne. Polkomtel nie wyklucza podwyżek.

- W konsekwencji spadku wartości złotego przychody osiągane z roamingu w niektórych ofertach są już niewiele wyższe od ponoszonych kosztów. Jeśli załamanie złotego będzie się pogłębiać, być może konieczna będzie korekta cen Eurotaryfy - mówi GP Elżbieta Sadowska, rzecznik Polkomtelu.

Podkreśla, że do świadczenia roamingu konieczne jest też korzystanie z usług izb rozliczeniowych, zapewnienie odpowiedniej infrastruktury technicznej, co również musi być pokryte z marży roamingowej.

Play odpowiedział, że podwyżki nie będzie.

- Nie podniesiemy cen roamingu. One muszą być jeszcze niższe - mówi Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play.

Ostrożniejsze są stanowiska innych operatorów.

- Mimo słabnącego złotego nie zmieniamy cen roamingowych. Trudno przewidzieć, co będzie za sześć, siedem miesięcy, gdy będzie kolejna obniżka wyrażonych w euro cen rozmów roamingowych w UE - mówi Andrzej Pomarański z PTC.

- Trudno przewidzieć, jak w najbliższym czasie będzie się zachowywał kurs złotego do euro. Zakładając, że utrzyma się na wysokim poziomie, na pewno będziemy zmuszeni do przeanalizowania cen, co wcale nie musi oznaczać automatycznej podwyżki. Klienci bardzo nieprzychylnie odnoszą się do wszelkich podwyżek i będziemy brali to pod uwagę - mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy Telekomunikacji Polskiej, która jest właścicielem PTK Centertel, operatora Orange.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 075 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

788 537 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP