Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wdrożenia oprogramowania to strach, że będą zwalniać

Autor: wnp.pl (Adam Brzozowski)
26-05-2008 12:47
Wdrożenia oprogramowania to strach, że będą zwalniać

Nawet rok i dłużej może trwać wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP. - By wszystko przebiegło zgodnie z planem, potrzeba nie tylko dobrej metodologii, ale też doświadczenia konsultanta, który zależnie od sytuacji będzie dla użytkowników surowym ojcem lub wyrozumiałą matką – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor ds. konsultingu Columbus IT.

Piotr Szczerbiak informuje, że budowa rozwiązań IT nie bazuje tylko na kodzie zerojedynkowym. Każde wdrożenie systemu informatycznego w organizacjach angażuje sferę techniczną, programową, a także ludzką, gdzie tkwi najwięcej niewiadomych.
- To czy projekt zakończy się dobrym wynikiem i w terminie, wiele zależy od usystematyzowania niewiadomych. Bynajmniej, nie jest to proste – dodaje Szczerbiak.

Wdrożenia systemów ERP, ale też CRM i Business Intelligence wiążą się z reorganizacją firmy, której pracownicy często się boją. Każda kompleksowa zmiana wymaga od nich pozyskania nowych umiejętności.

- To duży wysiłek edukacyjny, dlatego niektóre osoby w firmie boją się, że nie podołają, okażą się nieprzydatne i być może zostaną zwolnione. I choć są to obawy na wyrost, strach przed nieznanym pojawia się zaraz z chwilą startu wdrożenia. - Takie osoby często sabotują projekt, nie angażują się. Tymczasem to właśnie aktywne uczestnictwo klienta w projekcie w dużym stopniu decyduje o jego powodzeniu – wyjaśnia Piotr Szczerbiak.

Przy przekonywaniu pracowników do wdrożenia ważną rolę odgrywają nie tylko managerowie kierownicy projektów, ale też działający pod ich kierownictwem konsultanci z firm wdrożeniowych. To oni bowiem, wykorzystując miękkie techniki zarządzania, muszą czytać nastroje użytkowników i zmieniać negatywne postawy (np. „mnie zmiana nie dotyczy”) w ciekawość, a złość („co oni za głupoty wymyślili”) w akceptację.

Zdaniem Jacka Szczerbiaka, efekt można osiągnąć kilkoma drogami. Np. poprzez szkolenia i PR wewnętrzny połączony z negocjacjami lub poprzez finansowe motywacje. - Wybór powinien zależeć od charakteru pracownika, zaangażowanego we wdrożenie.

- Dobrym kryterium, które pozwoli nam ocenić jakość projektu, jest nie tylko termin i jakość zakończonego wdrożenia, ale też samopoczucie pracowników – twierdzi przedstawiciel Columbus IT.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP