WhatsApp po nowemu. Facebook szykuje zmiany

WhatsApp po nowemu. Facebook szykuje zmiany
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Facebook sprawdza dwie nowe funkcjonalności aplikacji WhatsApp, które stworzono z myślą dla biznesu. Jak donosi "The Wall Street Journal" mają one być nowym kanałem finansowania dla popularnego komunikatora, zakupionego przez Facebooka za 22 mld dolarów.

Nowe funkcjonalności WhatsApp przeznaczone mają być dla firm i organizacji różnej wielkości. Obecnie bezpłatne i w fazie testów, z czasem dostępne będą za opłatą, funkcje biznesowe popularnego komunikatora mają według "WSJ" pomóc Facebookowi w szybszym uzyskaniu zwrotu z inwestycji w zakup WhatsApp.

Aplikacja biznesowa WhatsApp pozwala małym firmom obsługiwać klientów za pośrednictwem komunikatora poprzez udzielanie odpowiedzi na ich pytania, a także wysyłanie powiadomień na temat działań firmy. Większe organizacje mogą wykorzystywać podobną aplikację zaprojektowaną specjalnie dla nich, różniącą się od tej dla małych firm tym, że pozwala na łączenie się z klientami bezpośrednio za pomocą komunikatora WhatsApp. Ostatnią, trzecią zmianą profilującą komunikator na użytkowników biznesowych ma być umożliwienie weryfikacji kont firmowych, tak by konsumenci mogli rozróżniać w aplikacji profile biznesowe od tych należących do osób prywatnych.

Nowe funkcjonalności i aplikacje powiązane z WhatsApp są testowane obecnie przez firmy z Brazylii, krajów europejskich, Indii i Indonezji. Wśród nich są przedsiębiorstwa takie, jak holenderskie linie lotnicze KLM. Rzecznik WhatsApp na razie nie ujawnia, kiedy nowe funkcje przestaną być dostępne bezpłatnie.

"The Wall Street Journal" wskazuje, że decyzja o rozwoju popularnej aplikacji WhatsApp w stronę funkcji biznesowych jest potwierdzeniem intencji Facebooka dotyczących monetyzacji usług komunikacyjnych. Firma Marka Zuckerberga walczy ze spowolnieniem we wzroście przychodów płynących z głównej usługi, jaką jest newsfeed serwisu społecznościowego.

Facebook jest właścicielem dwóch najpopularniejszych komunikatorów - WhatsApp i Messengera. W lipcu serwis Zuckerberga rozpoczął testy reklam wewnątrz drugiego z wymienionych komunikatorów, wyświetlanych pomiędzy konwersacjami użytkowników. Strategia temu towarzysząca według "WSJ" jest podobna do tej, która przyświecała wprowadzeniu reklam w serwisie Instagram, który Facebook zakupił w 2012 roku za miliard dolarów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: WhatsApp po nowemu. Facebook szykuje zmiany

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!