W ocenie Doroty Karczewskiej, wiceprezes UOKiK, konsumenci mają problem w dochodzeniu roszczeń indywidualnych. - W takich przypadkach przydatnym narzędziem będzie system alternatywnego rozwiązywania sporów konsumentów. Komitet Stały Rady Ministrów przyjął już projekt ustawy dotyczącej ADR. Będziemy mieli zatem porządny system lokowania skarg konsumenckich - mówiła Dorota Karczewska podczas panelu "15 lat e-commerce w Polsce" na Europejskim Kongresie Gospodarczym.
Aby mieć wysoki poziom ochrony konsumenta potrzeba odpowiednich postaw przedsiębiorców. Oczywiście pewne rzeczy są uregulowane, ale pojawiają się nowe zjawiska, które regulacji się nie doczekały. Wszystko zależy przecież od tego, jak zachowują się przedsiębiorcy. Wiemy, że konsument zaczyna czuć się niepewnie w pewnych obszarach. Przykładem może być dropshipping (w którym przedsiębiorcy wyłączają swoją odpowiedzialność), platformy internetowe typu Uber (tutaj konsument nie wiem z kim naprawdę zawiera umowę), geoblokowanie, czy dysponowanie e-tożsamościami. W tych przypadkach wszystko zależy od tego, jak zachowają się przedsiębiorcy – jeżeli będzie taka potrzeba, wtedy pojawią się nowe regulacje - wyjaśniała wiceprezes UOKiK.
(...)
Czytaj więcej w serwisie dlahandlu.pl
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wiceprezes UOKiK: ADR pomoże w dochodzeniu indywidualnych roszczeń konsumentów