PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wideokonsultacje skracają kolejki do kardiologa

Autor: WNP.PL (WGK)
12-08-2015 09:38
Wideokonsultacje skracają kolejki do kardiologa

Komunikator stosowany w trakcie konsultacji zapewnia obu stronom dobrą łączność i wizualizację.

Fot. Fotolia

Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu wykorzystuje wideokonsultacje w diagnostyce pacjentów kardiologicznych korzystając z rozwiązań Lync/Skype firmy Microsoft.

Kolejki do specjalistów to zmora polskiej służby zdrowia i udręka pacjentów. W Zabrzu skrócono czas oczekiwania na poradę kardiologa dzięki zastosowaniu rozwiązań IT w pilotażowym projekcie wykorzystującym telemedycynę w konsultacjach na odległość. Pacjenci zabrzańskiej placówki mogą skontaktować się bezpośrednio ze swoim kardiologiem będąc na wizycie u lekarza pierwszego kontaktu lub lekarza specjalisty.
Komunikator stosowany w trakcie konsultacji zapewnia obu stronom dobrą łączność i wizualizację. Kardiolog jest w stanie porozmawiać z chorym i uczestniczyć w jego badaniu, równocześnie konsultując jego przebieg z lekarzem znajdującym się przy pacjencie. Mechanizm ten sprawia, że telekonsultacja nie różni się w zasadzie niczym od tradycyjnej wizyty u lekarza. Wykorzystana technologia zapewnia dostęp do kluczowych informacji z punktu widzenia konsultacji medycznych. Pozwala również na przesyłanie badań obrazowych - przede wszystkim EKG czy USG, a także zjawisk osłuchowych za pośrednictwem stetoskopu elektronicznego. Rozwój narzędzi umożliwia także przesyłanie bardziej zaawansowanych badań obrazowych, takich jak np. koronografia, czy badania z wykorzystaniem promieni rentgenowskich.

- Telekonsultacja znacznie skraca czas oczekiwania pacjenta do poradni kardiologicznej, a co najważniejsze, pozwala wyeliminować straty czasu upływającego od momentu rozpoznania do diagnozy i prawidłowego leczenia pacjenta - mówi prof. dr hab. n. med. Mariusz Gąsior z III Katedry i Oddziału Klinicznego Kardiologii - Oddziału Chorób Serca i Naczyń w Śląskim Centrum Chorób Serca w Zabrzu.

Nowe rozwiązanie pomogło też w organizacji pracy placówki. Integracja Lync/Skype z pocztą i kalendarzem ułatwia umawianie spotkań, czy konsultacji medycznych, a dzięki mobilnej wersji komunikatora pracownicy placówki są w stanie odbierać lub inicjować połączenia z zewnętrznych jednostek, znajdując się gdziekolwiek na terenie ośrodka. Dodatkowo, mając dostęp do zintegrowanego kalendarza, lekarze mogą łatwiej planować swoje działania, co przekłada się bezpośrednio na szybkość i efektywność działania całego oddziału.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP