Do sprzedaży w Polsce trafił smartfon Nokia 8. Plan zakłada, że kultowa niegdyś marka wrócić na pozycję najważniejszego gracza na rynku. Czy to się uda?
- Firma HMD Global, właściciel Nokii, twierdzi, że wciąż żywe jest zapotrzebowanie na legendarną markę.
- Przepustką do rynkowej ekstraklasy mają być smartfony.
- Nabywców szukać będzie przede wszystkim w gronie młodych użytkowników, tzw. millenialsów.
Smartfon Nokia 8 został ujawniony w Londynie w połowie sierpnia 2017. Teraz nowy flagowy produkt HMD Global trafił do sprzedaży w Polsce i na świecie.
Obecni na czwartkowej polskiej premierze smartfonu Nokia 8 przedstawiciele firmy HMD Global, która posiada prawa do telefonów i tabletów marki Nokia, podkreślają, że wykupienie praw od Microsoftu nie było pochopnym krokiem. Za decyzją stoją globalne badania rynku.
- Kiedy Nokia została wykupiona przez Microsoft, wielu klientów w mediach społecznościowych domagało się powrotu marki. Dotarliśmy do takich osób i przekonaliśmy się, że to zapotrzebowanie pozostaje żywe - powiedział Pekka Rantala, dyrektor ds. marketingu w HMD.
- W świecie nowych technologii zachodzą gwałtowne, choć zarazem ekscytujące zmiany. Większość konsumentów może czuć się zagubionych w obliczu zachodzących przemian oraz nowych pojęć i akronimów, takich jak AI, IoT, VR czy AR. Pośród tych często niezrozumiałych skrótów marka Nokia wyróżnia się jako znajoma, zaufana i niezawodna. Takich właśnie partnerów i rozwiązań poszukują konsumenci, i z tego znają naszą markę w Polsce i na świecie - przekonuje Rantala.
Tak prezentuje się nowa Nokia
Nokia 8 opiera się na procesorze Qualcomm Snapdragon 835 i systemie Android Oreo. Smartfon wyposażono w ekran o przekątnej 5,3 cala i rozdzielczości 1440x2560 pikseli, ponad którym umieszczono aparat fotograficzny Zeiss 13 Mpix.
W tylnej aluminiowej obudowie umieszczono podobny, podwójny aparat umożliwiający nagrywanie filmów w jakości 4K UltraHD. Producent podkreśla wyposażenie Nokii 8 w funkcję Dual-Sight, pozwalająca na równoczesne korzystanie z kamer z obu stron smartfonu celem wykonywania zdjęć i nagrań "bothie" (połączenie "both" i "selfie"). Urządzenie oferuje również wsparcie dla dźwięku przestrzennego Nokia OZO.
Czy millenialsi pokochają Nokię?
- Nokia powinna się kojarzyć z jakością, niezawodnością, charakterystycznym designem i bardzo ludzkim podejściem do technologii, jakie pamiętamy z przeszłości. Dotyczy to nie tylko dawnych, ale przede wszystkim nowych nabywców z pokolenia millenialsów, którzy bezskutecznie szukają tego samego u innych producentów. Na rynku jest obecnie wiele znaków towarowych (trademarks), ale niewiele marek (brands), za którymi stałoby coś więcej. To wyróżnia markę Nokia. Jej dawne hasło - "Connecting People", czyli "łączenie ludzi" - to dla nas nie slogan, tylko obietnica, którą nie tylko dotrzymujemy, ale rozwijamy" - twierdzi Rantala.
Choć HMD posiada prawa do produkcji różnych urządzeń mobilnych, firma skupia się na telefonach komórkowych.
- W ciągu trzech lat chcemy się znaleźć wśród najważniejszych graczy na rynku. Przepustką do tej pozycji będą dla nas kolejne atrakcyjne modele smartfonów takich jak Nokia 8. Na chwilę obecną całą naszą uwagę skupiamy na smartfonach i tradycyjnych telefonach komórkowych - mówi Rantala o planach HMD.
Dawny światowy lider telefonii komórkowej
HMD Global z siedzibą w Espoo w Finlandii jest wyłącznym licencjobiorcą wykupionej na 10 lat od Microsoftu marki Nokia dla telefonów komórkowych i tabletów. Firma została w tym celu powołana w 2016 roku i obecnie zatrudnia ok. 500 osób w 100 krajach świata. Za produkcję urządzeń marki Nokia odpowiada oddział tajwańskiej firmy Foxconn.
Ostatnim produktem z wyższej półki firmy Nokia był tablet N1, który nie został pozytywnie przyjęty przez konsumentów. W zgodnej opinii specjalistów Nokia, która kilkanaście lat pozostawała liderem na rynku telefonów komórkowych (w szczytowym okresie w 2008 roku miała 40 proc. udziałów) nie wykazała się wystarczającą czujnością w momencie wejścia w 2007 roku na rynek pierwszego smartfonu iPhone firmy Apple.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wielki powrót Nokii. Kultową markę mają uratować millenialsi