PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wielki powrót Nokii. Kultową markę mają uratować millenialsi

Autor: wnp.pl (AH)/PAP
09-09-2017 11:50

Do sprzedaży w Polsce trafił smartfon Nokia 8. Plan zakłada, że kultowa niegdyś marka wrócić na pozycję najważniejszego gracza na rynku. Czy to się uda?

Czy millenialsi pokochają Nokię?

- Nokia powinna się kojarzyć z jakością, niezawodnością, charakterystycznym designem i bardzo ludzkim podejściem do technologii, jakie pamiętamy z przeszłości. Dotyczy to nie tylko dawnych, ale przede wszystkim nowych nabywców z pokolenia millenialsów, którzy bezskutecznie szukają tego samego u innych producentów. Na rynku jest obecnie wiele znaków towarowych (trademarks), ale niewiele marek (brands), za którymi stałoby coś więcej. To wyróżnia markę Nokia. Jej dawne hasło - "Connecting People", czyli "łączenie ludzi" - to dla nas nie slogan, tylko obietnica, którą nie tylko dotrzymujemy, ale rozwijamy" - twierdzi Rantala.

Choć HMD posiada prawa do produkcji różnych urządzeń mobilnych, firma skupia się na telefonach komórkowych.

- W ciągu trzech lat chcemy się znaleźć wśród najważniejszych graczy na rynku. Przepustką do tej pozycji będą dla nas kolejne atrakcyjne modele smartfonów takich jak Nokia 8. Na chwilę obecną całą naszą uwagę skupiamy na smartfonach i tradycyjnych telefonach komórkowych - mówi Rantala o planach HMD.

Dawny światowy lider telefonii komórkowej

HMD Global z siedzibą w Espoo w Finlandii jest wyłącznym licencjobiorcą wykupionej na 10 lat od Microsoftu marki Nokia dla telefonów komórkowych i tabletów. Firma została w tym celu powołana w 2016 roku i obecnie zatrudnia ok. 500 osób w 100 krajach świata. Za produkcję urządzeń marki Nokia odpowiada oddział tajwańskiej firmy Foxconn.

Ostatnim produktem z wyższej półki firmy Nokia był tablet N1, który nie został pozytywnie przyjęty przez konsumentów. W zgodnej opinii specjalistów Nokia, która kilkanaście lat pozostawała liderem na rynku telefonów komórkowych (w szczytowym okresie w 2008 roku miała 40 proc. udziałów) nie wykazała się wystarczającą czujnością w momencie wejścia w 2007 roku na rynek pierwszego smartfonu iPhone firmy Apple.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 450 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

308 430 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP