PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wirtualna Polska wybiera się na giełdę po 100 mln zł. Będą przejęcia

Autor: PAP
15-04-2015 07:56
Wirtualna Polska wybiera się na giełdę po 100 mln zł. Będą przejęcia
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Wirtualna Polska Holding zamierza z rozpoczętej właśnie oferty publicznej pozyskać do 100 mln zł nowych środków, z czego do 80 mln zł przeznaczy na przejęcia. Na razie spółka nie będzie płacić dywidendy, ale nie wyklucza tego w kolejnych latach - poinformowali przedstawiciele spółki.

Wirtualna Polska Holding zamierza przeznaczyć od 20 do 30 mln zł ze środków pozyskanych z emisji nowych akcji na spłatę zadłużenia wobec mBank i ING Bank Śląski z tytułu umowy kredytu refinansującego zawartej w marcu 2015 r., co spowoduje obniżenie wskaźnika zadłużenia netto do EBITDA do poziomu dwukrotności. Wirtualna Polska jest zobowiązana jest do tego umowa z bankami.
Pozostała część wpływów, czyli od 50 do 80 mln zł, ma trafić na akwizycje. W ostatnim czasie holding przejął m.in. Grupę Money, Domodi, Homebook i Sportowe Fakty. Na te akwizycje przeznaczył łącznie ponad 70 mln zł. Ale to nie koniec apetytów spółki, która chce kupować głównie firmy e-commerce.

"Inwestujemy w spółki komplementarne w stosunku do prowadzonej przez nas działalności. Celem grupy WP jest osiągnięcie pozycji partnera pierwszego wyboru, akwizycje pomagają nam ten strategiczny cel osiągnąć. Debiut giełdowy pozwoli nam na aktywne uczestnictwo w konsolidacji rynku internetowego w Polsce" - powiedział na wtorkowej konferencji prasowej prezes spółki Jacek Świderski.

Grupa planuje wzrost udziału w tzw. reklamie display m.in. personalizację treści. WPH zamierza ponadto uzyskać i utrzymać pozycję lidera w zakresie reklamy na urządzeniach mobilnych. W ocenie zarządu rynek reklamy mobilnej będzie najszybciej rosnącym segmentem rynku reklamy online w najbliższym okresie.

Grupa zamierza w dalszym ciągu rozwijać usługi poczty elektronicznej oferowanej bezpłatnie swoim użytkownikom. WPH posiada największą w Polsce bazę użytkowników poczty elektronicznej, która według stanu na grudzień 2014 r. wynosiła 8 mln realnych użytkowników. Grupa wprowadza i zamierza wprowadzać w przyszłości nowe funkcjonalności dla użytkowników poczty.

Wirtualna Polska zamierza również wykorzystać szybki rozwój handlu elektronicznego (e-commerce) poprzez "umożliwienie dotarcia sklepom internetowym do dużej liczby użytkowników o określonych preferencjach zakupowych".

W prospekcie podano, że zarząd nie zamierza rekomendować wypłaty dywidendy z zysku za 2015 r. Po tym okresie zarząd "rozważy zmianę polityki w zakresie wypłaty dywidendy".

"W przyszłości chcemy płacić dywidendę, ale teraz nasza uwaga koncentruje się na przejęciach. Jeśli nie będziemy mieli ciekawych podmiotów do przejęcia, rozważymy podzielenie się zyskiem z akcjonariuszami" - powiedział Świderski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 552 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.