PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wirtualne komórki zalewają rynek

Autor: Gazeta Wyborcza
23-08-2007 21:42

Jeszcze w tym roku pojawi się kilku nowych wirtualnych operatorów komórkowych. Już w przyszłym tygodniu swoją ofertę ogłosi portal Wirtualna Polska, a kolejni operatorzy szykują się na start w przyszłym roku.

Na razie jest tylko dwóch wirtualnych operatorów na rynku, ale jeszcze w tym roku pojawić ma się kilku następnych. I to nie koniec, bo słychać już zapowiedzi na pierwsze miesiące przyszłego roku - poinformowała "Gazeta Wyborcza".
- Nie ma górnej granicy. Na rynku pojawi się tylu wirtualnych operatorów, ilu będzie chciało, bo wprowadzenie takiej usługi niewiele kosztuje - mówi w dzienniku Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w IDC Polska.

O ofercie WPmobi na razie wiadomo niewiele. Konferencję prasową, podczas której zdradzone zostaną szczegóły, zwołano na 29 sierpnia. Zapewne wtedy też nastąpi komercyjny start usługi. Z reklamy sieci w internecie wiadomo jednak, że nowy operator da swoim użytkownikom darmowe konto pocztowe w Wirtualnej Polsce, zapewni darmowe sprawdzanie e-maili w telefonie i poruszanie się po serwisach informacyjnych - czytamy w "GW".

Do startu jesienią szykuje się m.in. Halo Polsat, sieć uruchamiana przez Cyfrowy Polsat. Nowy operator będzie świadczył usługi na bazie sieci radiowej Era, ale działa całkowicie niezależnie, posiada m.in. własny system billingowy i zawarł własne umowy roamingowe. Ten operator może rzeczywiście zmienić rynek. Polsat liczy bowiem w pierwszej kolejności na 4,5 mln użytkowników swojej platformy cyfrowej.

O sieci pod własną nazwą mówią m.in. bank Inteligo, internetowa odnoga PKO BP, Telefonia Dialog, Multimedia Polska czy Tele2. Giełdowa spółka MNI chce mieć w przyszłym roku 70 tys. użytkowników, rok później już 150 tys., a w 2012 r. nawet pół miliona. Pierwsze testy ruszyły na przełomie lipca i sierpnia, natomiast komercyjne uruchomienie usługi ma nastąpić na przełomie września i października - wylicza "Gazeta Wyborcza".

Z kolei oferta NFI Midas należącego do Romana Karkosika - pod nazwą ExtremeMob - skierowana będzie do młodzieży w wieku 16-24 lat, i do tego młodzieży aktywnej, oglądającej na co dzień kanał telewizyjny Extreme. Sieć startuje najpierw w Wielkiej Brytanii, bo tam przeciętny nastolatek wydaje miesięcznie na telefon 100 funtów, w Polsce najwyżej 100 zł. - podała "GW"
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

36 569 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

726 192 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP