XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Wirtualne komórki zalewają rynek

Wirtualne komórki zalewają rynek
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jeszcze w tym roku pojawi się kilku nowych wirtualnych operatorów komórkowych. Już w przyszłym tygodniu swoją ofertę ogłosi portal Wirtualna Polska, a kolejni operatorzy szykują się na start w przyszłym roku.

Na razie jest tylko dwóch wirtualnych operatorów na rynku, ale jeszcze w tym roku pojawić ma się kilku następnych. I to nie koniec, bo słychać już zapowiedzi na pierwsze miesiące przyszłego roku - poinformowała "Gazeta Wyborcza".

- Nie ma górnej granicy. Na rynku pojawi się tylu wirtualnych operatorów, ilu będzie chciało, bo wprowadzenie takiej usługi niewiele kosztuje - mówi w dzienniku Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w IDC Polska.

O ofercie WPmobi na razie wiadomo niewiele. Konferencję prasową, podczas której zdradzone zostaną szczegóły, zwołano na 29 sierpnia. Zapewne wtedy też nastąpi komercyjny start usługi. Z reklamy sieci w internecie wiadomo jednak, że nowy operator da swoim użytkownikom darmowe konto pocztowe w Wirtualnej Polsce, zapewni darmowe sprawdzanie e-maili w telefonie i poruszanie się po serwisach informacyjnych - czytamy w "GW".

Do startu jesienią szykuje się m.in. Halo Polsat, sieć uruchamiana przez Cyfrowy Polsat. Nowy operator będzie świadczył usługi na bazie sieci radiowej Era, ale działa całkowicie niezależnie, posiada m.in. własny system billingowy i zawarł własne umowy roamingowe. Ten operator może rzeczywiście zmienić rynek. Polsat liczy bowiem w pierwszej kolejności na 4,5 mln użytkowników swojej platformy cyfrowej.

O sieci pod własną nazwą mówią m.in. bank Inteligo, internetowa odnoga PKO BP, Telefonia Dialog, Multimedia Polska czy Tele2. Giełdowa spółka MNI chce mieć w przyszłym roku 70 tys. użytkowników, rok później już 150 tys., a w 2012 r. nawet pół miliona. Pierwsze testy ruszyły na przełomie lipca i sierpnia, natomiast komercyjne uruchomienie usługi ma nastąpić na przełomie września i października - wylicza "Gazeta Wyborcza".

Z kolei oferta NFI Midas należącego do Romana Karkosika - pod nazwą ExtremeMob - skierowana będzie do młodzieży w wieku 16-24 lat, i do tego młodzieży aktywnej, oglądającej na co dzień kanał telewizyjny Extreme. Sieć startuje najpierw w Wielkiej Brytanii, bo tam przeciętny nastolatek wydaje miesięcznie na telefon 100 funtów, w Polsce najwyżej 100 zł. - podała "GW"
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wirtualne komórki zalewają rynek

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!