Statystyczny Polak rozmawia przez telefon komórkowy 38 razy i wysyła tygodniowo 30 sms-ów. Niektóre z nich mogą być kosztowne, gdy wiążą się z udziałem w konkursie - przestrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Prezes tego urzędu bada obecnie osiem postępowań dotyczących konkursów smsowych oraz stron internetowych zachęcających do płacenia przez sms, a wszczęła kolejne. Podjęła je po odebraniu blisko sto skarg konsumentów. Dotyczą one m.in. nieudostępniania regulaminu, czy uzależniania zdobycia nagrody od wysłania tylko jednego smsa, gdy w istocie okazuje się, że należy ich wysłać wiele. Urząd przypomina, że konsument musi mieć jasną, rzetelną i niewprowadzającą w błąd informację o warunkach konkursu – np. o cenie wiadomości, wysokości wygranej. Ponadto musi zostać poinformowany o tym, gdzie może znaleźć regulamin i go przeczytać.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Wpuszczeni w... SMS