Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Współpraca TVN i TP SA ma każdej z firm dać 100 mln zł EBITDA w 5 lat

Autor: ISB
15-10-2010 14:33

Telekomunikacja Polska (TP SA) i TVN, które w czwartek podpisały umowę o strategicznej współpracy, liczą, że przyniesie ona korzyści na poziomie przychodów, jak i synergie kosztowe, poinformowali prezesi firm w piątek. Firmy oceniaja, że umowa przyniesie 100 mln zł na poziomie EBITDA w ciągu pięciu lat każdej z nich.

"Korzyści będą zarówno na poziomie przychodów, jak i oszczędności wynikającej ze współpracy np. przy zakupie sprzętu" - powiedział prezes TP SA Maciej Witucki. Prezes TVN Markus Tellenbach ocenił, że w przypadku platformy 'n', korzyści zostaną zanotowane głównie na poziomie przychodów. Obaj przyznali, że 100 mln zł na poziomie EBITDA to raczej plan minimum.
"To minimalne założenie. Jednak te 100 mln zł to ogromne pieniądze, które całkowicie uzasadniają umowę" - dodał Witucki. Zaznaczył, że współpraca z TVN nie wpłynie na zmianę strategicznych celów spółki. Spółka informowała, że chce osiągnąć do końca 2012 r. poziom 3 mln klientów internetu szerokopasmowego i 1 mln klientów usług telewizyjnych.

"Współpraca z TVN to istotny gwarant osiągnięcia przez nas tych celów" - powiedział Witucki. TP SA informowała, że liczba jej klientów usług telewizyjnych w II kw. wzrosła o 89 proc. do 453 tys., a w piątek Witucki poinformował, że obecnie jest na poziomie ok. 500 tys. Na koniec II kwartału spółka miała 2,261 klientów internetu.

Na podstawie umowy, TP SA będzie świadczyła usługi szerokopasmowego dostępu do internetu oraz inne usługi telekomunikacyjne na rzecz obecnych i przyszłych klientów platformy satelitarnej 'n', natomiast TVN stanie się głównym partnerem TP SA w zakresie dostarczania treści.

Z wypowiedzi Wituckiego wynika, że TP SA nie zmieni, w wyniku umowy, swojego budżetu marketingowego. Natomiast obie spółki będą się reklamować wzajemnie, w tym sensie, że w wielu reklamach TP SA pojawi się logo 'n' i odwrotnie.

Dla platformy 'n' ważną korzyścią ma byc dostęp do sieci sprzedaży TP SA.

"Nie jest tajemnicą, że nasze punkty sprzedaży znajdują się często w mało atrakcyjnych lokalizacjach" - przyznał Tellenbach. Logo 'n' ma się pojawić na punktach sprzedaży grupy TP SA wkrótce, zniknie natomiast z sieci konkurencji.

Obaj prezesi podkreślili, że obecnie motorem wzrostu jest oferta zintegrowana, bo sam dostęp do internetu lub płatna telewizja nie są już dla wielu osób atrakcyjne. Dlatego swoim wspólnym klientom zapewnią umowę trójstronną, lub łatwą do uzupełnienia o ofertę dodatkową, będzie wystawiana też jedna faktura.

TPSA miała 609 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 703 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 7860 mln zł wobec 8497 mln zł rok wcześniej.

W I połowie 2010 roku TVN miał 34,07 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 119,92 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1206,59 mln zł wobec 1015,13 mln zł. Strata wynika głównie z przeszacowania długu euroobligacyjnego.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP