PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wyniki Apple'a przebiły najśmielsze prognozy

Autor: PAP
21-04-2010 06:38

Apple, kalifornijski producent kultowych komputerów i gadżetów elektronicznych, po zamknięciu wtorkowej sesji na Wall Street przedstawił spektakularne wyniki za I kwartał 2010 r. Przebiły one nawet najbardziej optymistyczne prognozy analityków.

Zysk netto spółki z Cupertino wyniósł w II kwartale obrachunkowym, który pokrywa się z I kwartałem kalendarzowym, 3,1 mld dol. (blisko 9 mld zł), czyli 3,3 dol. w przeliczeniu na jedną akcję. To o 86 proc. więcej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i o 36 proc. powyżej średnich oczekiwań analityków.
Przychody Apple'a, którego każdy nowy produkt wywołuje furorę wśród miłośników elektronicznych gadżetów, sięgnęły w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku 13,5 mld dol., w porównaniu z 9,1 mld dol. rok wcześniej. Wynik ten o 900 mln dol. przebił najwyższą prognozę ekspertów ankietowanych przez ośrodek analityczny Thomson Reuters.

W przeszłości zyski i przychody spółki bywały wyższe, ale wyłącznie w IV kwartale kalendarzowym, gdy sprzedaż sprzętu elektronicznego rośnie w związku ze świętami.

Spektakularne wyniki firma kierowana przez Steve'a Jobsa zawdzięcza popytowi na telefon komórkowy iPhone. W I kwartale Apple sprzedał ponad 8,7 mln tych urządzeń, dwukrotnie więcej, niż rok wcześniej.

"To złamanie prawa grawitacji" - nie krył zaskoczenia Gene Muster, analityk w firmie Piper Jaffray. Jak podkreślił, nieustająca popularność iPhone'a dziwi, bowiem zadebiutował on już trzy lata temu.

Sprzedaż komputerów Macintosh wzrosła o 33 proc. rok do roku, do niespełna 3 mln sztuk, natomiast sprzedaż przenośnych odtwarzaczy muzycznych iPod spadła o 1 proc., do 10,9 mln egzemplarzy.

W bieżącym kwartale kalifornijska firma spodziewa się przychodów rzędu 13-13,4 mld dol., lecz przedstawiane przez nią prognozy są zwykle konserwatywne.

Jej zyski w kolejnych miesiącach podbijał będzie iPad, przenośny komputer z dotykowym ekranem (tzw. tablet), określany niekiedy mianem "zabójcy laptopów". Produkt wszedł do sprzedaży w USA na początku kwietnia i od razu stał się bestsellerem. Tylko w pierwszym tygodniu nabywcę znalazło pół miliona tych urządzeń.

Popyt na iPada na rodzimym rynku okazał się tak duży, że Apple musiał odłożyć o kilka tygodni jego zagraniczną premierę. Dopiero po niej będzie można ocenić, jak duży jest rynek na nowy produkt firmy.

Popularność gadżetów z symbolem jabłka najszybciej rośnie w rozwijających się krajach Azji i w Europie. W I kwartale obroty firmy w tych regionach wzrosły odpowiednio o około 300 i 63 proc. Ogólnie, z rynków zagranicznych pochodziło w tym okresie 58 proc. przychodów Apple'a

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP