Zainteresowanie zakupami przez internet wzrasta z roku na rok, co korzystnie wpływa na popularność internetowych porównywarek cen
O popularności internetowych porównywarek cen decyduje kilka czynników. Zawierają one szereg narzędzi umożliwiających trafne odnalezienie produktu, jak również wyczerpujące informacje o jego cenach w poszczególnych e-sklepach. Dzięki temu klient oszczędza czas, który wcześniej musiał poświęcić na odwiedzanie wielu witryn w poszukiwaniu najkorzystniejszej oferty. Porównywarki dają możliwość dokonania bardziej przemyślanych i przez to satysfakcjonujących zakupów.
Według raportu Gemius "E-commerce 2007", 36 proc. internautów, którzy robili zakupy przez internet, zna i korzysta z serwisów porównujących ceny. Niemniej, niemal tyle samo - 32 proc. kupujących w internecie - o porównywarkach cen nie słyszało.
Polscy internauci, w przeciwieństwie do Rumunów, Litwinów, Ukraińców i Rosjan, najczęściej rozpoczynają poszukiwania produktów, które chcą kupić, od sprawdzenia oferty znanych im aukcji internetowych - tak czyni aż 41 proc. internautów, którzy więcej niż raz kupili coś w internecie. W pozostałych badanych krajach - jak pokazują wyniki raportu Gemius - dużo bardziej popularnym sposobem odnajdywania najkorzystniejszej oferty są wyszukiwarki internetowe, a następnie odwiedzanie stron poszczególnych e-sklepów.
Jak podają wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku największym powodzeniem wśród polskich internautów cieszyła się porównywarka ceneo.pl. Odwiedziło ją niemal 1,4 mln użytkowników - czyli więcej niż najbardziej popularny sklep internetowy merlin.pl, z którego usług skorzystało 1 308 312 osób. Ceneo.pl daleko w tyle zostawiło takie serwisy, jak nokaut.pl oraz skapiec.pl. W pierwszej piątce znalazły się również bazzar.interia.pl i alejka.pl.