XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Yahoo chce zmienić nazwę na Altaba

Yahoo chce zmienić nazwę na Altaba
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Amerykański portal internetowy Yahoo zamierza zmienić nazwę na Altaba. Zmniejszy też o połowę liczbę członków zarządu, jeśli sfinalizowana zostanie, wyceniana na 4,8 mld dol. transakcja, przejęcia go przez amerykański koncern telekomunikacyjny Verizon - podała we wtorek agencja AP Financial News.

Nowa nazwa, jak podkreśla AP, ma wywołać skojarzenia, że Yahoo zachowało pozycję holdingu zaangażowanego inwestycyjnie w e-rynek w Chinach i Japonii. Zawarta w lipcu 2016 roku umowa przejęcia portalu przez Verizon nie dotyczy bowiem m.in. udziałów Yahoo w firmie Alibaba Group (chiński potentat handlu internetowego)oraz Yahoo Japan Corp, wycenianych łącznie na ponad 40 mld dolarów.

Dyrektor generalna Yahoo Marissa Mayer, współzałożyciel serwisu David Filo oraz czterej inni członkowie jedenastoosobowego zarządu przestaną pełnić w nim funkcje wraz z zamknięciem transakcji z Verizon. Amerykański koncern telekomunikacyjny przejmie kontrolę nad marką Yahoo, którą zostanie zarezerwowana m.in. dla usługi pocztowej, wyszukiwarki, aplikacji mobilnych czy narzędzi reklamowych - wyjaśnia AP.

Sfinalizowaniu umowy z Verizon, zagraża jednak, jak wskazuje AP, niedawne przyznanie się Yahoo do dwóch ataków hakerskich, w wyniku których skradziono dane osobowe z ponad 1 miliarda kont użytkowników serwisu. Włamań dokonano w roku 2013 i 2014. Yahoo zapewniło, że hakerzy najpewniej nie przejęli niezabezpieczonych haseł ani informacji dotyczących kont bankowych czy kart płatniczych.

Według AP Verizon rozważa jednak możliwość renegocjacji kwoty kontraktu, a nawet jego anulowania. Yahoo walczy o to, by umowa została sfinalizowana w obecnym kształcie.

Kwota niespełna 5 mld dolarów, na jaką opiewa transakcja przejęcia jest o wiele niższa niż 44 miliardy dolarów oferowane Yahoo przez Microsoft w 2008 roku. W okresie tak zwanej bańki internetowej w latach 1995-2001, kiedy przeceniano wartość przedsiębiorstw prowadzących działalność w internecie, Yahoo wyceniono na 125 miliardów.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat Yahoo nie zdołała sprostać swoim rywalom, głównie Google i Facebookowi, przyciągającymi znacznie więcej użytkowników i reklamodawców.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Yahoo chce zmienić nazwę na Altaba

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!