PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Yahoo! przegapiło szansę

Autor: Gazeta Wyborcza
23-10-2008 08:27

Czy Yahoo przegapiło wielką szansę, odrzucając ofertę Microsoftu? Gigant z Redmond proponował za jedną akcję nawet 33 dol., dziś na giełdzie są warte trzykrotnie mniej

Jerry Yang, szef Yahoo!, od początku był nieugięty - kiedy w lutym Microsoft zaproponował, że za przejęcie spółki zapłaci ponad 40 mld dol., usłyszał, że to za mało - pisze "Gazeta Wyborcza". Podniósł więc ofertę o kilka miliardów dolarów, potem proponował, że odkupi jedynie wyszukiwarkę. W końcu spasował. Yang wspierany przez radę nadzorczą cały czas przekonywał inwestorów, że oferta Microsoftu nie leży w najlepszym interesie udziałowców, bo nie doszacowuje wartości spółki.
Dziś o takie argumenty byłoby znacznie trudniej - w punkcie kulminacyjnym negocjacji Microsoft oferował ponad 47 mld dol. Wycena Yahoo! na giełdzie? Dziś to niespełna 17 mld dol.

Na to nakłada się kryzys, który nie omija też branży technologiczno-internetowej. A Yahoo!, które już wcześniej mimo dobrej koniunktury nie rozwijało się tak szybko jak inni internetowi gracze, musi mocniej zaciskać pasa - wczoraj spółka ogłosiła, że jeszcze w tym roku zwolni przynajmniej 1,5 tys. pracowników (10 proc. zatrudnionych).

A Yang zapowiedział, że na tym cięcia mogą się nie skończyć. Nie zachwycają też opublikowane właśnie wyniki finansowe za trzeci kwartał. W porównaniu z ubiegłym rokiem przychody co prawda wzrosły o 3 proc., do 1,3 mld dol. Ale na czysto Yahoo! zarobiło tylko 54 mln dol., o blisko 100 mln mniej niż w 2007 r.

Czy to dobry moment dla Microsoftu, by wyłożyć na stół kolejną ofertę? Niektórzy analitycy w ostatnich tygodniach sugerowali, że tylko fuzja obu spółek pozwoli im na konkurowanie z Google.

I Microsoft wypuścił próbny balon - podczas wtorkowej konferencji w Orlando Steve Ballmer, szef Microsoftu, napomknął, że połączenie miałoby "ekonomiczny sens". I kurs Yahoo! od razu skoczył w górę o kilka procent. Przygasił go oficjalny komunikat koncernu - "nie mamy zamiaru przejmować Yahoo!, nie toczą się żadne rozmowy".

W co gra Microsoft? Analitycy są lekko zdezorientowani. - Dla spółki ponowne podejście do zakupu Yahoo! miałoby sens. - Oczywiście po niższej cenie - uważa Clayton Moran, analityk Stanford Group. - Zwłaszcza że koncern ma kupę kasy, a musi budować pozycję w internecie - dodaje. Jego zdaniem Ballmer chciał w ten sposób sprawdzić, jak udziałowcy Yahoo! zareagują na możliwość pojawienia się nowej oferty. Mniej przekonany jest Colin Gillis, analityk Canaccord Adams. - Gdyby rzeczywiście byli zainteresowani złożeniem oferty, powinni raczej skoncentrować się na poufnych rozmowach z nowymi członkami rady Yahoo!, zamiast publikować komunikaty.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.