Dwaj technologiczni giganci chcą, by widzowie, np. w przerwie piłkarskiego meczu, mogli na ekranie telewizora robić zakupy przez internet, śledzić najnowsze informacje, czy czatować ze znajomymi.
Największy na świecie producent procesorów zawiązał sojusz z Yahoo!, by wprowadzić na ekrany telewizorów tzw. widżety - niewielkie programy z reguły pełniące tylko jedną funkcję - podające prognozę pogody w danej okolicy, wyszukujące hasła w Wikipedii czy towary w Amazonie. W internecie widżetów jest na pęczki - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
Yahoo! i Intel przekonują, że te miniaplikacje idealnie uzupełnią tradycyjny sposób oglądania telewizji. Posługując się jedynie pilotem, będzie można np. licytować na aukcjach eBay, przeczytać najnowsze wiadomości z wybranego portalu, śledzić kurs akcji lub przejrzeć zdjęcia z takich serwisów jak Flickr czy Picasa. Albo wspólnie ze znajomymi z drugiego końca kraju komentować w czasie meczu grę piłkarzy.
Intel chce zarabiać na sprzedaży nowych procesorów CE3100 - na nich mają pracować telewizory i inne urządzenia obsługujące widżety. Z kolei Yahoo! liczy na to, że rozszerzy w ten sposób swoje wpływy poza użytkowników komputerów i komórek. Jak twierdzi Intel, pierwsze urządzenia z nowymi procesorami pojawią się w pierwszej połowie 2009 r. - podaje "Gazeta Wyborcza".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Yahoo z Intelem chcą przenieść internet do telewizora