PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

YouTube Polska: dotarcie do informacji dzięki narzędziom społecznościowym

Autor: PAP
05-09-2015 13:58
YouTube Polska: dotarcie do informacji dzięki narzędziom społecznościowym

Ilość informacji w internecie rośnie w wielkim tempie.

Fot. Fotolia

Obecnie treści w internecie jest tak dużo, że największym problemem jest dotarcie do tych informacji, które są interesujące dla poszczególnych osób. Rozwiązanie tego problemu jest możliwe jedynie za pomocą narzędzi społecznościowych - mówi PAP szef YouTube Polska Maciej Sojka.

Czy YouTube nie zaczyna cierpieć na problem nadmiaru? Materiałów umieszczanych w serwisie jest coraz więcej.
- Kiedyś mieliśmy świat, który był odwróconą piramidą, czyli była gigantyczna liczba informacji i niewielka liczba kanałów dystrybucji. Cały wysiłek skupiał się na tym, żeby wyciąć informację tak, żeby ona się tam zmieściła - na pierwszą stronę gazety czy do 30-minutowego programu telewizyjnego i widz otrzymywał przetworzoną i uporządkowaną treść. To było prostsze, ale powodowało, że ginęła różnorodność i możliwość odnalezienia tego, co jest istotne dla poszczególnych osób.

Obecnie sytuacja wygląda tak, że tych treści jest dużo i największym problemem jest dotarcie do tych informacji, które są interesujące dla poszczególnych osób. A rozwiązaniem tego problemu jest jedynie możliwe za pomocą narzędzi społecznościowych. Czyli tak naprawdę w oparciu o grupę znajomych, którzy znają się, rozumieją i dzięki temu mogą sobie polecić rzeczy, które ich zainteresują.

Na YouTube to autorytety - osoby, które same odnoszą sukcesy, tworzą listy ciekawych materiałów do oglądania i te listy polecają innym użytkownikom. Są oni odpowiednikami dyrektorów programowych w telewizji, tylko nie są nominowani na stanowiska przez zarząd. Ich sukces zależy tylko od tego, czy będą polecać materiały, które będą się podobać innym użytkownikom.

Czy YouTube jest konkurencją dla telewizji?

- Powiedziałbym, że telewizja zawiera się w YouTube tzn., że YouTube jest dużo większy niż telewizja, bo można na nim znaleźć treści telewizyjne, których umieszczenie zależy oczywiście od decyzji stacji TV. Są takie rynki, gdzie jest ich bardzo mało, ale są i takie, gdzie jest ich mnóstwo. Na przykład w Turcji większość stacji publikuje swoje materiały na YouTube. Klasyczny program telewizyjny trwa kilkadziesiąt minut np. 25, 45 czy dwie godziny. A na YouTube można znaleźć coś, co jest 20 sekundowym nagraniem, ale i coś, co trwa 10 godzin.

Czy jednak telewizja nie ma większej siły oddziaływania?

- Telewizja jest fantastycznym narzędziem do budowania świadomości marki, natomiast wcale nie buduje relacji bezpośredniej z widzem tak, jak to się dzieje na YouTube.

Jaka jest podstawowa różnica między telewizją a YouTube? W telewizji treść jest oglądana, dlatego że telewizje posiadają pewne zasoby techniczne, czyli nadajniki, na wyłączność i to powoduje, że gwarantowana jest pewna liczba osób, która usiądzie przed telewizorem i będzie oglądać programy. W świecie telewizji konkurencja toczy się wewnątrz kilku, może kilkunastu stacji telewizyjnych. Na YouTube konkurencja jest perfekcyjna, tzn. nie ma żadnych ograniczeń i każdy rywalizuje z każdym.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP