Z urządzeń mobilnych np. smartphonów, iPodów czy laptopów, korzysta 3 na 10 polskich menedżerów, wobec 17 proc. kadry menedżerskiej w USA, Wielkiej Brytanii i Australii.
Wojciech Głownia, Avaya Poland: - Chcieliśmy pokazać, na ile rzeczywiście w praktyce są wykorzystywane możliwości, jakie dają telefony komórkowe, smartphony, iPody czy laptopy.
Badania pokazały, że zarówno w Polsce, jak i w USA, Wielkiej Brytanii oraz w Australii, ok. 60 proc. menedżerów odpowiada w czasie urlopu na telefon służbowy jeszcze tego samego dnia, kiedy dzwoni przełożony.
Podczas jazdy samochodem telefony czy sms-y odbiera 83 proc. polskich ankietowanych; 64 proc. międzynarodowych respondentów nigdy tego nie robi.
Z badań wynika, że nowe rozwiązania mobilne zwiększają elastyczność pracy. Z jednej strony wzrasta mobilność i efektywność działań, a z drugiej przestaje funkcjonować pojęcie typowego biura do pracy.
W Polsce 85 proc. menedżerów chciałoby być widzianych przez swoich rozmówców podczas videokonferencji. W USA 27 proc. mężczyzn nie chciałoby, aby ktoś ich oglądał w czasie takich spotkań, gdyż np. 7 proc. z nich drzemie.
Zdaniem dyrektora Głowni, technologie mobilne "dają nowe możliwości pewnym grupom społecznym". Dzięki nowym rozwiązaniom grupy do tej pory wykluczone z życia zawodowego, jak osoby niepełnosprawne czy kobiety na urlopie macierzyńskim, mogą realizować się zawodowo.
Psycholog i socjolog biznesu, Joanna Heidtman, uważa, iż nowy styl pracy sprawia, że granice między życiem osobistym a zawodowym zacierają się: - Całkowite odseparowanie sfery osobistej od zawodowej staje się niemożliwe.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Z technologii mobilnej korzysta 30 proc. polskich menedżerów