Kolejna inwestycja Microsoftu pokazuje, że gigant z Redmond nie odpuszcza branży wyszukiwarek internetowych.
Wartość transakcji nie została ujawniona, nieoficjalnie mówi się o kwocie przynajmniej 100 mln dol.
To kolejna inwestycja Microsoftu w biznes wyszukiwarkowy - w styczniu br. koncern za 1,2 mld dol. kupił norweską spółkę Fast Search and Transfer zajmującą się sprzedażą wyszukiwarek dla korporacji - napisała "Gazeta".
Powerset jest jedną z kilku firm, które chcą w sieci szukać lepiej niż Google. Ma to być możliwe dzięki użyciu tzw. semantycznych technologii - tradycyjne wyszukiwarki przeczesują internet, szukając stron, gdzie pojawiają się dokładnie te słowa, które wpisują internauci. Wyszukiwarki nowej generacji mają zaś też rozumieć znaczenie i kontekst tych wyrazów (np. rozróżniać, czy pytając o jaguara, mamy na myśli drapieżnego kota czy samochód). Mają też rozumieć pytania zadawane w tzw. języku naturalnym (czyli tak, jak zadalibyśmy je w rozmowie ze znajomym).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Z Yahoo nie wyszło, Microsoft kupuje Powerset