PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zarządzanie sprzedażą wymaga zaawansowanych rozwiązań IT

Autor: wnp.pl (WGK)
17-12-2013 21:47

Nowoczesne narzędzia analityczne oraz rozbudowane oprogramowanie są coraz ważniejsze w pracy działów sprzedaży. Na znaczeniu najnowsze rozwiązania przeznaczone dla sił sprzedaży, takie jak m.in. systemy ICM/SPM - optymalizujące procesy kontroli pracy sprzedawców, mierzenia efektów i naliczania prowizji.

Według raportu Aberdeen Group, aż 78 proc. firm wykazujących się dobrymi wynikami wykorzystuje narzędzia do analizy sprzedaży, a 66 proc. z nich wdraża systemy CRM, które zawierają moduły kompensacyjne. Analogicznie, spośród najsłabszych badanych firm robi tak tylko 51 proc. i 39 proc.
W trudnych czasach skomplikowanej rzeczywistości ekonomicznej sekcje sprzedaży usług i produktów borykają się z licznymi wyzwaniami. Sytuację potwierdzają ubiegłoroczne badania Harvard Business Review i Ican Research, według których tylko 3 proc. szefów sprzedaży w Polsce zakładało w ubiegłym roku, że z łatwością przekroczy plan na 2012 r. Najwięcej, bo 57 proc. uznawało, że osiągną zakładany poziom przychodów, ale z trudnościami.

– Dane te uzmysławiają znaczenie, jakie odgrywa dziś w procesach sprzedażowych zdolność odnalezienia się w obecnej sytuacji i dostosowania sposobu pracy całej firmy do wymogów współczesnego rynku. Coraz większe znaczenie dla firm z branż takich, jak m.in. bankowość, finanse czy telekomunikacja odgrywa skuteczne i konsekwentne wdrażanie nowych technologii, a także dobra organizacja pracy zespołu sprzedażowego. Dziś branie pod uwagę obu tych czynników staje się wśród liderów nie przewagą, lecz koniecznością – przekonuje Marcin Majda, Business Development Director w Luxoft Poland.

Dlatego branża stawia na nowe technologie. Według raportu Aberdeen Group wśród liderów (przedsiębiorstw odnoszących największe sukcesy na rynku) aż 78 proc. wykorzystywało narzędzia do analizy sprzedaży wspierające zarządzanie zespołem sprzedażowym. Wśród firm średnich takie rozwiązania stosuje 65 proc. spółek, a w słabych – jedynie 51 proc. Podobnie wyglądają wyniki pod kątem wdrażania systemów CRM.

W Polsce wciąż mało popularne są rozwiązania ICM/SPM. A to produkty znacznie bardziej dokładne, dające znacznie większe możliwości niż np. arkusze Excela, a nawet rozwiązania zawarte w systemach SAP i Oracle.

– Różnica między nimi, a zaawansowanymi systemami ICM leży m.in. w możliwości błyskawicznej zmiany planów motywacyjnych w reakcji na zmiany na rynku. Inne zalety systemów tej klasy to obsługa zróżnicowanych typów naliczania płacy, dokładne raportowanie czy szybkie wyliczanie wartości prowizji, trwające kilkakrotnie krócej, niż w przypadku starszych rozwiązań - mówi Bartosz Strożek, ICM/SPM Principal Consultant w Luxoft Poland.

Odwrotu nie ma: według ekspertów, rywalizacja o współczesnego klienta i najlepsze wyniki przedsiębiorstwa w najbliższych latach będzie się odbywać na płaszczyźnie technologii.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP