PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zmiana właściciela Polkomtela pobudzi rynek

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
11-10-2011 13:34
Zmiana właściciela Polkomtela pobudzi rynek
Fot. Fotolia

Przejęcie Polkomtela, operatora sieci Plus, przez grupę Polsatu może być impulsem do rozwoju rynku telefonii komórkowej. Transakcja ta przyniesie korzyści zarówno konsumentom, jak i Skarbowi Państwa.

Tak oceniają tę akwizycję eksperci firmy analityczno-doradczej Audytel. Według nich, efektem zmian właścicielskich w Polkomtelu będzie większa konkurencyjność usług i dalsze obniżenie cen, szczególnie mobilnego Internetu. Skorzystają na tym przede wszystkim użytkownicy sieci mobilnych.
Zdaniem autorów raportu, wzrost wykorzystania usług internetowych przez klientów oraz rosnąca sprzedaż „kontentu” (treści i usług dodanych), to najważniejsze szanse rozwojowe dla operatorów sieci komórkowych.

Jednak segmentem, który w nadchodzących latach może uzyskać największą dynamikę wzrostu, będzie rynek płatnej telewizji. Jej udział w całości usług telekomunikacyjnych z niecałych 7 proc w 2006 roku wzrośnie do około 18 proc. w 2016 roku, podczas gdy rynek usług głosowych od kilku lat systematycznie maleje.

- Konwergencja usług internetowych i telewizyjnych staje się faktem, natomiast obszar łączenia usług mobilnych z telewizją, pomimo falstartu samej telewizji mobilnej (DVB-H), ma ogromny potencjał synergii, zaś jego uwolnienie to kwestia czasu - powiedział podczas konferencji prasowej Emil Konarzewski, partner zarządzający w firmie Audytel.

W przypadku przejęcia Polkomtela przez grupę Polsatu, pierwszą korzyścią dla konsumentów będzie zapewne dostęp do usług w pakiecie, z powodzeniem stosowanego na innych rynkach (np. telewizja, Internet i telefon). Według analiz Audytel, korzyści dla konsumentów, związane z takimi rozwiązaniami, mogą sięgnąć w okresie 5 lat 6,35 mld zł, natomiast łączny bilans dobrobytu społecznego (suma kosztów i korzyści wszystkich uczestników rynku) wyniesie 8,5 mld zł.

Pakietyzacja usług powoduje obniżenie efektywnej ceny usługi jednostkowej i daje tym samym impuls do większej konsumpcji (jeżeli minuta rozmowy kosztuje taniej, to więcej dzwonimy) - jest więc korzystna i dla konsumenta (bo taniej) i dla usługodawcy, gdyż zwiększa jego przychody.

Zdaniem Krzysztofa Króla, wiceprezesa Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, rynek komunikacji elektronicznej w Polsce rozwija się najbardziej prężnie w nowych segmentach, które nie zdążyły jeszcze zostać poddane sztywnym regulacjom. - Dalszy rozwój tego rynku musi być wspierany bardzo przemyślaną i przewidywalną polityką państwa, które powinno wspierać usuwanie barier administracyjnych i promować wykorzystanie technologii informacyjnych w kontaktach obywatela z administracją państwową i samorządową” – powiedział Król.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


64 642 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 143 592 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 760 ofert w bazie

2 782 219 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP