PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zmiany w edukacji kluczem do większej innowacyjności

Autor: wnp.pl (Paweł Szygulski)
08-05-2014 22:28

Podnoszenie poziomu innowacyjności w Polsce wymaga zmian w systemie edukacyjnym oraz modyfikacji przekazu medialnego - to jedna z konkluzji dyskusji "Promocja innowacyjności - potrzeba czy konieczność?", która odbyła się w czwartek 8 maja w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Dyskusję rozpoczęła Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji rozwoju Przedsiębiorczości. Na wstępie podkreśliła, że PARP jest zrzeszona w TAFTIE, czyli w Europejskiej Sieci Agencji Innowacyjności.
- W tym roku mamy, jako PARP, zaszczyt przewodniczyć TAFTIE, w związku z cym organizujemy szereg spotkań eksperckich poświęconych innowacyjności - wyjaśniła prezes PARP. - Europejski Kongres Gospodarczy jest znakomitym miejscem dla rozmów o innowacyjności. W Polsce, a może i w Europie, nie da się znaleźć drugiego wydarzenia, które skupiałoby taką liczbę osób związanych z biznesem i jednocześnie składało się z tak wielu dyskusji na temat polskiej i światowej gospodarki.

Bożena Lublińska-Kasprzak wskazała na pozytywne zmiany w dziedzinie innowacyjności, które zaszły w Polsce w ostatnich latach.

- Dobrym przykładem jest tu dziedzina badań i rozwoju. Między 2008 a 2012 rokiem Polska zwiększyła tu nakłady z 0,6 proc. PKB do 0,9 proc. PKB. Skalę zmiany jeszcze lepiej obrazują kwoty pieniężne. W 2012 roku Polska wydała na badania i rozwój 14 mld złotych, co stanowiło podwojenie sumy z 2008 roku. Oczywiście to nie jest jeszcze wystarczający poziom nakładów, jeśli porównujemy się do wielu innych krajów Europy, ale na pewno zrobiliśmy duży postęp - oceniła szefowa PARP.

Zaznaczyła przy tym, że PARP promowanie innowacyjności zaczyna przede wszystkim od wdrażania innowacyjnych rozwiązań we własnej organizacji.

- Jako PARP nie możemy promować innowacji, jeśli sami ich nie wdrażamy. Musimy być innowacyjni i przez ostatnich kilka lat wdrożyliśmy wiele innowacyjnych procesów z bardzo pozytywnym, jak sądzę skutkiem. Jesteśmy dzięki temu efektywniejsi i lepiej rozwijamy współpracę z innymi instytucjami oraz przede wszystkim z przedsiębiorstwami, czyli naszymi głównymi klientami - podkreśliła Bożena Lublińska-Kasprzak.

Pozostali dyskutanci zwracali uwagę przede wszystkim na potrzebę rozbudzenia ducha innowacyjności w społeczeństwie.

- Wątpię, żebyśmy byli w stanie wynaleźć nowe źródła innowacji. Tak naprawdę ona zawsze zaczyna się w ludzkim umyśle. To jest niezmienne od lat. Za to na pewno należy zastanawiać się nad tym, jak rządy mogą wspierać innowacje w społeczeństwie i gospodarce. I jest to trudne pytanie - ocenił Borys Czerniejewski, ekspert Instytutu Mikromakro, prezes zarządu IPM Sp. z o.o.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 958 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP