Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Znalezienie dobrej firmy w Internecie nie jest proste

Autor: wnp.pl (WGK)
18-01-2014 17:53
Znalezienie dobrej firmy w Internecie nie jest proste
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Pozornie wszystko jest łatwe: wyszukiwarka, pytanie, odpowiedź i przed oczami lista ofert. Z badań agencji Cone.inc wynika, że 89 proc. osób wierzy w wyniki wyszukiwarki Google. Ale te wyniki niekoniecznie są obiektywne.

Nowoczesne metody pozycjonowania wybranych haseł powodują, że jako pierwsze wyniki wyszukiwania uzyskujemy firmy, usługi lub produkty dobrze spozycjonowane. To jednak nie znaczy, że są wiarygodne i najlepsze. Ocena jest trudna. Można się kierować opiniami internautów, ale to także nie zapewni weryfikacji.
– Szukając informacji o firmie, usłudze czy produkcie, najczęściej kierujemy się opiniami, na jakie natrafiamy na różnego rodzaju forach. Z naszych badań wynika, że to najważniejszy czynnik wpływający na decyzję! Praktycznie wszyscy internauci sprawdzają takie opinie. Problem w tym, że bardzo często nie mają one nic wspólnego z obiektywnością – mówi Dawid Urbańczyk, ekspert programu Trusted Trader.

W ramach programu przygotowano kilka rad pomagających ocenić wiarygodność firm:

Do opinii należy podchodzić ostrożnie. Ludzie częściej krytykują niż chwalą. Duża liczba podobnych, napastliwych opinii może oznaczać zorganizowaną akcję konkurencji. Podobnie podejrzane są opinie nadmiernie entuzjastyczne. Warto porównywać wypowiedzi i sprawdzać profile piszących.

Wizytówką firmy jest strona internetowa. Estetyczne i przyjazne użytkownikom strony (np. przejrzyście podawane informacje) sugerują poważne podejście do klientów. Spółki powinny prezentować takie dane jak adres, numer telefonu – najlepiej numer stacjonarny, numery NIP, KRS, informację o organizacjach gospodarczych, do których należy. Dobrą wskazówką jest także podanie roku założenia firmy.

Dobre strony stosują zabezpieczenia komunikacji, dlatego warto sprawdzić, czy strona jest zabezpieczona protokołem SSL. Specjaliści od bezpieczeństwa danych osobowych podkreślają, że SSL powinny być zawsze zabezpieczone wszelkiego typu formularze, w których przesyłamy dane osobowe, oraz formularze płatności.

Część firm i e-sklepów chwali się różnymi certyfikatami. Warto jednak zweryfikować, kto je wydał, czy są to instytucje wiarygodne o co właściwie takie dokumenty certyfikują. Duża część solidnych firm nie chwali się żadnymi certyfikatami choć np. świadectwa izb rzemieślniczych i handlowych czy organizacji pozarządowych mogą już świadczyć na korzyść firmy.

Jeśli płatność, to tylko kartą. Karty Visa i MasterCard oferują usługę „charge back”, która gwarantuje zwrot pieniędzy, jeśli nie zostaną spełnione warunki transakcji. Zwykły przelew na taką operację nie pozwala.

Ważny jest też pierwszy kontakt. Długie oczekiwanie na odpowiedź na mail czy nieprofesjonalne prowadzenie rozmów telefonicznych czy wręcz nieodbieranie telefonów właściwie od razu eliminuje firmę. Dalej nie ma co sprawdzać.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP