Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Znika granica między systemami CRM a kanałami samoobsługowymi

Autor: wnp.pl (JM)
15-03-2012 08:50

Pomimo ciągłego widma kryzysu krążącego nad rynkiem, inwestycje w systemy CRM oraz rozwiązania wsparcia marketingu, sprzedaży i obsługi klienta nie zostały wstrzymane - zauważa Marcin Ciesielski z firmy Outbox.

Nasz rozmówca wskazuje, że w Polsce firmy decydują się w większości przypadków na rozwiązania CRM instalowane w siedzibie klienta. - Modele chmurowe, o których było w tym roku bardzo głośno, podobają się, ale brakuje jeszcze odwagi po stronie decydentów - mówi Marcin Ciesielski. - W Outbox mocno promujemy systemy CRM w chmurze, ale by dogonić rynki zachodnie potrzebne jest wsparcie instytucji państwowych oraz Polskiej Izby Informatyki.
Zdaniem przedstawiciela Outbox, w 2012 r. należy przygotować się na najważniejszy trend czyli niknącą granicę pomiędzy systemami CRM a kanałami samoobsługowymi. - Klient w dzisiejszych czasach jest obsługiwany nie przez dany kanał, cykl sprzedaży obejmuje wiele przenikających się tzw. touchpointów w wielu kanałach, takich jak serwisy społecznościowe, zbieranie opinii, szukanie informacji na www czy w call center, odwiedziny sklepów itd. – wyjaśnia Marcin Ciesielski. - Oznacza to, że systemy informatyczne muszą być projektowane tak, aby jedna logika działania obsługiwała te wszystkie touchpointy, a nie w sposób silosowy, jak to było dotychczas.

Marcin Ciesielski wskazuje również, ż ustandaryzowanie HTML5 spowoduje istotny trend w kierunku przepisania internetowych serwisów samoobsługowych na urządzenia dotykalne. - Rok 2012 będzie więc nie tylko rokiem tabletów, ale generalnie dotykalnych interfejsów użytkownika czy to w tabletach, kioskach samoobsługowych, komórkach czy nawet docelowo desktopach - prognozuje.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP