Zumi, lokalizator internetowy Onetu, wprowadzi 1 marca swoją wersję Zumilajt do wszystkich operatorów komórkowych działających na polskim rynku
Będzie to pierwsza masowo dostępna oferta lokalizatora w telefonie komórkowym na polskim rynku. Na razie z Zumilajt, który należy do największego portalu na polskim rynku internetowym Onet.pl, korzystać mogą tylko użytkownicy sieci Play. Usługa będzie nadal bezpłatna (poza kosztami połączenia internetowego).
Wersja mobilna to kolejny etap walki Zumi o pieniądze z reklam w internetowych mapach, które branża szacuje na 80-100 mln zł rocznie. Lokalizator wszedł na ten rynek w I połowie 2007 r. i na starcie musiał zmierzyć się z trzema konkurentami. Liderem należącą do spółki Eniro Panoramą Firm, pkt.pl oraz z Ditelem. Ich model biznesowy, w odróżnieniu od Zumi, w przeważającej części opiera się wciąż na sprzedaży reklam w książkach oraz na płytach CD. Razem z nimi cały rynek yellow pages wyceniany jest na ponad 300 mln zł. To niemal tyle samo, ile rynek reklamy internetowej.
Dzięki agresywnej promocji Zumi szybko wdarł się do czołówki, zajmując dziś drugie miejsce z około 2 mln użytkowników. Liderem wciąż jest Panorama Firm (pf.pl), która ma ponad 2,5 mln użytkowników.
W lokalizatorze znaleźć można obecnie ponad milion firm. Zumi zarabia na podstawowych funkcjach: możliwości umieszczenia większej liczby danych, zdjęć, lepszego pozycjonowania linków itp. Z rozszerzonej oferty korzysta obecnie ponad 1 tys. firm. Onet zapowiadał osiągnięcie rentowności Zumi w dwa lata po starcie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Zumi w komórce