Obok tradycyjnych produktów, jak książki, muzyka, filmy, czy elektronika, coraz częściej Internauci zamawiają w sieci jedzenie - zarówno gotowe dania, jak i produkty trwałe. W ubiegłym roku takie transakcje przeprowadził co siódmy internauta.
Według tegorocznego raportu Gemiusa o e-Commerce już 60 procent polskich internautów deklaruje, że robi zakupy w sieci minimum kilka razy w roku. Wciąż najchętniej kupują oni książki, płyty i filmy – 50 proc., jednak coraz częściej sięgają po produkty, które do tej pory zarezerwowane były wyłącznie dla tradycyjnych sklepów, ale sięgają po nową ofertę, jak odzież i produkty spożywcze. Najczęściej zamawiają produkty o bardzo długim terminie ważności, ale coraz chętniej sięgają po gotowe jedzenie z restauracji. – Kupujący w naszym serwisie wydają średnio 50 złotych przy każdej transakcji. Duża część z nich, 12,5-16 proc., zamawia posiłki za pomocą telefonu komórkowego, korzystając z dedykowanej aplikacji – mówi Piotr Łagowski z serwisu Foodpanda.pl.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.